Werk met betekenis bij een werkgever die investeert in jou, en jou helpt investeren in anderen. Bij PwC werkt Yulia aan haar eigen ontwikkeling en zet ze zich ook in voor empowerment van vrouwen. Als senior manager Customer and Operations op de afdeling Financial Services voelt ze een sterke verbondenheid met de projecten waar ze aan werkt. Zowel vanuit PwC als vanuit de klant.
“We moedigen elkaar aan. Daarmee wakker je ook iets in jezelf aan.”
Ik vind het mooi dat PwC zich inzet voor het oplossen van belangrijke problemen. Dat is iets wat mij heel erg aansprak. Ook buiten de projecten waar ik aan werk, hou ik me bezig met zaken die me aan het hart gaan, bijvoorbeeld female empowerment binnen PwC. Er is een hechte gemeenschap binnen de organisatie waarin ook bijeenkomsten worden georganiseerd. Je kunt sowieso altijd bij iemand terecht als je ergens tegenaan loopt. Het is fijn dat er een groep is waar we het hebben over uitdagingen die we allemaal tegenkomen.
Die diversiteit en inclusiviteit wordt heel goed ondersteund en gestimuleerd door de manier van werken binnen PwC. Doordat er binnen het bedrijf een erg open sfeer is, spreek je makkelijk mensen aan. Zo vind je eenvoudig iemand die vergelijkbare ervaringen heeft. Dat kan je echt helpen aan meer zelfvertrouwen.
Ik heb ook heel veel aan de individuele coaching die iedereen bij PwC krijgt. Iemand met meer ervaring weet precies de vragen te stellen die je aan het denken zetten. Bijvoorbeeld over de manier waarop je een project benadert, wat het is dat jij bijdraagt. Je gaat daardoor duidelijk je eigen waarde herkennen. Daarmee bouw je ook aan je zelfvertrouwen.
Verder merk ik dat ik zelf van mensen coachen ook veel leer. Dat doe ik namelijk bij de Refugee Talent Hub. Ik ben daarbij mentor geweest van iemand en heb die geholpen in het navigeren op de arbeidsmarkt en het vinden van een eigen brand. Daarbij kijk ik naar mijn eigen ervaring, en ga ik na hoe die iemand anders kan helpen.
“Iemand anders helpen meer uit zichzelf te halen geeft mij ontzettend veel voldoening.”
Het is heel mooi om iemand te kunnen helpen en te zorgen dat ze volledig gebruik kunnen maken van hun potentieel. Als manager helpt het mij ook heel erg om deze ervaring op te doen. Om iemand op deze manier te begeleiden en aan te moedigen om te streven naar meer. Maar ik vind het vooral gewoon fantastisch om te doen.
Er zijn ook veel trainingen waardoor je heel veel leert. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld een training gedaan op het gebied van datatools en -visualisatie. Ik ben nu geen dataexpert geworden, maar ik heb wel een beter besef van wat data kunnen doen. Daardoor heb ik ook meer zicht op waar mogelijkheden zitten en we dus iemand in kunnen zetten die hier wel een expert in is.
Die juiste mensen vinden voor een project is iets waar ik veel voldoening uit haal. Ik voel een sterke verantwoordelijkheid en ook eigenaarschap voor het project en het eindproduct dat daaruit voortkomt. Dat vind ik erg fijn aan het werk dat ik doe. Ik heb de ruimte en vrijheid om zelf mogelijkheden te onderzoeken en zo de beste oplossing voor de klant te vinden.
Zo zijn we laatst bezig geweest met het vinden van de beste manier van hybride werken voor een van onze klanten. Daarvoor stelden we een plan op voor de gehele organisatie. En daarna zagen we dat dit algemene plan per afdeling een eigen invulling nodig had. We zijn toen per team gaan kijken hoe zij konden werken met het organisatiebrede beleid op een manier die voor hen werkte. En waarmee we toch de binding met de organisatie bewaarden. Het herkennen van die uitdaging en het zetten van die extra stap is wat ik graag toevoeg voor de klant.
“Het is elke keer weer mooi om het resultaat te zien van het bij elkaar brengen van de juiste mensen.”