Digitale transformatie

Een samenspel van cultuur, processen en technologie

De digitale wensen van uw klant

Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van uw organisatie. Hoe bereikt u digitale transformatie in uw organisatie om in te kunnen spelen op de digitale wensen van uw klant? Waar moet u beginnen en welke keuzes maakt u? Bij PwC begrijpen we de uitdagingen en problemen van een familiebedrijf als geen ander. Wij kijken niet alleen naar technologie, maar ook naar processen, uw organisatie en mensen & competenties. Digitaliseren, maar dan even anders. PwC helpt u daarbij.

Digitale transformatie met BXT

Wij helpen familiebedrijven met digitale transformatie door het onderwerp te benaderen met onze BXT aanpak: de combinatie van Business, eXperience en Technology. Voor businessvragen hebben wij experts in huis die uw sector kennen, verandermanagers, fiscalisten en financieel deskundigen. Wij zijn er door ervaring van overtuigd dat digitale transformatie begint en eindigt bij de customer experience. Daarom onderzoeken, testen en begeleiden we de beleving van uw klanten, medewerkers en andere eindgebruikers.

Technologie is hét middel om business en customer experience te verbinden. Of dat nu om uw huidige technologie gaat zoals het bestaande IT-systeem, of om nieuwe technologieën zoals Blockchain, Internet of Things of Artificial Intelligence. 

Bouwstenen voor digitale transformatie

PwC heeft een pragmatische model ontwikkeld die gericht is op digitalisering en de effecten en impact daarvan op uw bedrijf. Ons model voor digitale organisaties geeft inzicht in de vijf kernelementen die van belang zijn om kleine en grote digitale veranderingen succesvol uit te voeren:

  • Digitale cultuur & leiderschap: Hoe creëer je een (digitale) cultuur van openheid en verandervermogen? Welke digitaal leiderschapskwaliteiten zijn nodig om invulling te geven aan digitale veranderingen? 
  • Technologie & data fundament: Hoe zorg je er voor dat technologie en data  flexibel, schaalbaar en integraal is ingericht? Welke infrastructuur en architectuur is nu en in de toekomst passend?
  • Customer Experience: Hoe blijf je continu op de hoogte van de behoefte van de eindgebruiker (een klant, partner of medewerker)? Hoe geef je zo goed mogelijk invulling aan deze behoefte en zet je de klant centraal? 
  • Digitale Operations: Hoe zorg je voor efficiëntie in operationele processen en kun je technologie hiervoor inzetten? Hoe verander je de focus van medewerkers van taakgerichte naar waarde creërende activiteiten?
  • Digital Trust: Hoe borg je de risico’s op het gebied van informatiebeveiliging en privacy die toenemen bij iedere digitale verandering?

Op basis van deze vijf elementen geven wij u graag inzicht in de mogelijke digitale kansen en het verbeterpotentieel binnen uw organisatie aan de hand van een aantal vragen en stellingen.

Zo kunnen wij u helpen: 

• Digitalisering: ontwikkeling van nieuwe digitale business modellen (technology en digital driven) en de impact hiervan op uw organisatie (digital readiness assessment)

• Experience Center: in het Experience Center zijn designers, app ontwikkelaars, digital marketeers en vele andere disciplines samengebracht om nieuwe digitale business modellen te ontplooien en te valideren in de markt door snelle ontwikkeling van prototypes. Hierbij gebruiken we methodes als design thinking, design sprints en lean UX

• Opkomende technologieën: welke impact hebben ontwikkelingen als Blockchain, Artificial Intelligence, Virtual & Augmented reality op uw business? En vooral, welke kansen biedt het u? Hierbij voorzien we in inspiratie workshops en combineren we technologieën in ons Experience Center

• Cybersecurity: digitale beveiliging, zoals identity & access management, is inmiddels noodzaak voor elke organisatie, net als een zorgvuldige omgang met privacygevoelige data

• Data analyse: onze data experts zetten uw data om in mogelijkheden voor groei, innovatie en concurrentievoordeel. Analyse van data kunt u op strategisch niveau inzetten om complexe organisatie-gerelateerde vraagstukken op te lossen zodat u de juiste keuzes kunt maken in uw hele organisatie

• PwC biedt gespecialiseerd advies op de producten en diensten van onder meer Microsoft, Oracle, SAP en Workday. Met onze technology alliances brengen we de beste oplossingen naar uw organisatie, van strategie tot en met executie.

{{filterContent.facetedTitle}}

{{contentList.dataService.numberHits}} {{contentList.dataService.numberHits == 1 ? 'result' : 'results'}}
{{contentList.loadingText}}

Contact

Ron Martinek

Ron Martinek

Partner, Microsoft Alliance Lead Netherlands, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)62 243 92 72

Volg ons