In de publicatie geven de schrijvers een beeld van de nieuwe uitdagingen waarmee bestuurders door de technologische ontwikkelingen nu worden geconfronteerd. Is het verstandig om generative AI buiten de deur te houden? Of is het juist slim om (op een verantwoorde manier) met experimenteren te beginnen?
In de whitepaper benoemen de PwC'ers drie gevolgen van generative AI (AI die onder meer tekst, geluid en afbeeldingen genereert) en geven ze inzicht in de potentiële kansen en in de stappen die CEO’s moeten overwegen.
‘Het is duidelijk dat we een keerpunt hebben bereikt’, zegt Krijnsen. ‘De impact van generative AI is te vergelijken met de verandering die de stoommachine in 1717 teweegbracht. Generative AI stelt veel meer mensen in staat om een groter aantal activiteiten in minuten in plaats van maanden of zelfs jaren uit te voeren.’
Lees meer over onze visie op generative AI in de whitepaper en behaal op korte termijn tastbare voordelen binnen uw organisatie.
De koplopers van straks zijn de AI-adopters van nu. Wilt u meer weten over AI? Neem contact met ons op.
Door de vergrijzing moeten organisaties steeds meer werk met minder mensen doen. Is de inzet van AI daarvoor een oplossing?
Vernieuwen zonder technologie is ondenkbaar. Wilt u meer weten over digitale transformatie? Neem contact met ons op.
Bart van den Tol
Director Customer Transformation Financial Services, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)68 136 28 40