{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
De ontwikkelingen in de telecommunicatie volgen elkaar snel op. Zo maakte 5G de weg vrij voor nieuwe toepassingen zoals het Internet of Things (IoT), zelfrijdende auto's, slimme steden en meer. Het zorgt ook voor een betere bereikbaarheid in afgelegen gebieden en het kan de efficiëntie van industriële processen verbeteren.
Daarnaast zijn er nog de opkomst van clouddiensten, de verschuiving naar software-gebaseerde netwerken en de toenemende aandacht voor cybersecurity. Hoe zorgt u er als telecombedrijf voor dat uw organisatie zelf klaar is voor innovatie en transformatie? We denken graag met u mee. Neem voor strategisch advies en contact op met Steven Pattheeuws.
Met snelle innovaties en ontwikkelingen krijgt u automatisch te maken met uitdagingen voor de strategie en visie van uw bedrijf. Dit zijn de drie belangrijkste uitdagingen van dit moment:
Telecombedrijven staan voor de uitdaging om relevant te blijven voor hun klanten in een wereld die steeds digitaler wordt. Dit betekent nieuwe diensten ontwikkelen die aansluiten bij de behoeften van klanten. Zoals clouddiensten, Internet of Things (IoT), kunstmatige intelligentie (AI) en andere geavanceerde technologieën. Voor het aanbieden van nieuwe diensten zijn vaak ook nieuwe competenties en capaciteiten nodig. Zoals expertise in cybersecurity en data-analyse. Telecombedrijven moeten daarom investeren in hun personeel en technologieën om concurrerend te blijven in deze steeds veranderende omgeving.
Telecombedrijven hebben te maken met convergentie naar IT-diensten, waardoor er nieuwe uitdagingen ontstaan. Bijvoorbeeld het platform-gebaseerde bedrijfsmodel, waarbij de nadruk ligt op het leveren van software en diensten in plaats van op hardware. Dat betekent een verandering in de bedrijfsprocessen en -modellen en nieuwe vaardigheden zoals softwareontwikkeling en -integratie.
Cybersecurity is ook een belangrijk aandachtspunt, omdat telecombedrijven gevoelige informatie over klanten bewaren en verwerken. Een andere uitdaging is de modernisering van het netwerk om het betrouwbaarder en efficiënter te maken. Het upgraden van het netwerk om te voldoen aan de eisen van 5G en nieuwe technologieën, kan kostbaar zijn en vereist ook vaak nieuwe expertise.
De economische onzekerheid kan leiden tot druk op de marges van telecombedrijven, waardoor kostenbesparing cruciaal is. Het kan helpen om processen te stroomlijnen en de kostenstructuur te optimaliseren. Om zo efficiënter te worden.
Daarnaast is het belangrijk om op een innovatieve manier nieuwe inkomstenstromen te genereren en het aanbod te differentiëren van de concurrentie. Bijvoorbeeld door het aanbieden van gepersonaliseerde diensten en het ontwikkelen van nieuwe diensten die aansluiten bij de behoeften van de klant. Kostenbesparing mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit van de dienstverlening. Dit is belangrijk voor het behoud van klanttevredenheid en loyale klanten.
Wij begrijpen de wereld van de telecom en helpen telecombedrijven met de digitale transformatie, de Convergentie naar IT en kostenbesparingen. Wij helpen u met het ontwikkelen van de strategie en de implementatie daarvan: strategy through execution.
Dat doen we op het gebied van: capex, customer excellence, cloud-oplossingen, content, kapitaliseren van uw data, reclamestrategie, partnerships, netwerk-life-cycle-management, wet- en regelgeving, investeerdersvertrouwen, compliance en risk.