Customer Data Driven Marketing & Sales

Marketing en sales staan vandaag de dag nog steeds op de voorgrond binnen veel bedrijfsmodellen. Beide disciplines zijn echter onderhevig aan verandering in het gedrag en de verwachtingen van klanten. Wij helpen ervoor te zorgen dat uw marketing en sales strategieën en uitvoeringen zowel op deze veranderingen als op nieuwe technologieën anticiperen. Daarnaast zorgen we voor een integratie die effectiviteit en efficiëntie verhoogd.

Belangrijke overwegingen voor u

  1. Hoe goed vertaalt uw marketingstrategie zich in marketing en sales plannen?
  2. Sluiten uw marketing- en saleskanalen aan op veranderingen in klantgedrag en omvatten zij gevestigde en opkomende digitale technologieën? 
  3. Worden uw campagnes effectief gemanaged?
  4. Zijn uw marketing- en salesprocessen goed geïntegreerd?
  5. Passen uw salesbenadering en salesproces bij uw purpose?
  6. Ontwikkelt u competenties in verschillende klantsegmenten en markten
  7. Hoe werk je samen met Gen AI & Cloud partners om jouw marketingstrategieën te optimaliseren?​
  8. Ben jij in staat om de ROI van jouw marketingactiviteiten aan te tonen?​
  9. Helpen jouw platformen en tools je om de marketingactiviteiten van campagneplanning tot uitvoering te stroomlijnen?

Hoe wij u kunnen helpen

  • Hulp bij de ontwikkeling van een overkoepelende marketing en sales strategie die voortkomt uit klantinzichten, analyses en end-to-end klantervaring
  • Hulp bij de ontwikkeling, uitvoering en meting van dynamische en boeiende digitale marketingcampagnes
  • Ondersteuning bij het transformeren van uw sales model en interne competenties, zoals sales force optimalisatie accountmanagement of een compleet nieuwe aanpak gebaseerd op klantbehoeftes en marktveranderingen in uw sector 
  • Hulp bij marketing optimization en de integratie van relevante marketing en sales software
  • Wij helpen je bij het opzetten van een dynamisch ecosysteem samen met jouw Gen AI & Cloud-partners om variërende marketingactiviteiten te leveren.​
  • Wij ondersteunen je bij het identificeren van de juiste gegevens en ROI methodologie om een wel overwogen besluitvorming te stimuleren en waarde te leveren.

Ieder jaar zorgen opkomende technologieën voor nieuwe mogelijkheden in digitale marketing. Tegelijkertijd dwingt regelgeving voor gegevens en privacy nieuwe werkwijzen af in digitale marketing. Dit stimuleert ook technologische overgangen, zoals een verschuiving naar first-party-gegevens en het gebruik van Customer Data Platforms. Deze ontwikkelingen voegen complexiteit toe aan het landschap van marketingtechnologie. Dit landschap overlapt met functionele domeinen zoals e-commerce, klantenservice en loyaliteit en meer. Wij helpen CMO's samenwerken met hun CDO, CIO en andere tegenhangers om marketingtechnologieroadmaps te creëren, leveranciersselecties uit te voeren en de ROI van bestaande marketingtechnologie te verhogen door hun acceptatie en implementatie-effectiviteit te beoordelen.

 

Met een overvloed aan marketing KPI's, kanalen en meetmethoden is het een uitdaging om de monetaire waarde van marketing vanuit het perspectief van een CFO uit te drukken. Wij helpen onze klanten bij het opzetten van praktische KPI-frameworks en dashboards en helpen bij het opzetten van snelle en effectieve berekeningen van marketingeffectiviteit. Voor meer geavanceerde inzichten helpen we bij het ontwikkelen van marketingmix modellering mogelijkheden, om het individuele effect van marketinguitgaven te begrijpen in vergelijking met andere factoren zoals prijsstelling of klantactivatie via concurrentiële marketingactiviteiten.

Wij maken gebruik van de enorme hoeveelheid gegevens van Google-zoekopdrachten, het gedrag van websitebezoekers en andere online bronnen om inzichten te creëren over klanten, concurrenten en producten. Met deze inzichten helpen we onze klanten om commerciële hefbomen te identificeren in marketing en verkoop, zoals welke klantsegmenten ze moeten targeten, hoe ze het productportfolio kunnen optimaliseren en in welke geografische gebieden ze kunnen groeien. We helpen onze klanten om marketinginformatie te integreren in hun manier van werken en digitale assets en bieden marketinganalyse monitoring als een service.

Wij helpen onze klanten begrijpen welke marketingcapaciteiten ze moeten opbouwen in hun organisatie, en waar ze deze moeten opbouwen in internationale omgevingen. Tegelijkertijd helpen we onze klanten kritisch te kijken naar welke marketingactiviteiten ze moeten insourcen of outsourcen. We bieden een buiten-in perspectief met voorbeelden uit de industrie en benchmarks van marketingorganisaties, inclusief versnellers zoals marketingprocessen en capaciteitsoverzichten. Om marketingfuncties bij te houden met de snelle ontwikkelingen op het gebied van klanten, concurrenten en de industrie, helpen we bij het implementeren van agile marketing als een manier van werken om snel te testen en te leren van campagnes en nieuwe

Contact

Jennifer Nelen

Jennifer Nelen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)61 284 15 45

 Vincent le Noble

Vincent le Noble

Partner, Consumer Markets, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 132 67 11

Volg ons