Marketing en sales staan vandaag de dag nog steeds op de voorgrond binnen veel bedrijfsmodellen. Beide disciplines zijn echter onderhevig aan verandering in het gedrag en de verwachtingen van klanten. Wij helpen ervoor te zorgen dat uw marketing en sales strategieën en uitvoeringen zowel op deze veranderingen als op nieuwe technologieën anticiperen. Daarnaast zorgen we voor een integratie die effectiviteit en efficiëntie verhoogd.
Ieder jaar zorgen opkomende technologieën voor nieuwe mogelijkheden in digitale marketing. Tegelijkertijd dwingt regelgeving voor gegevens en privacy nieuwe werkwijzen af in digitale marketing. Dit stimuleert ook technologische overgangen, zoals een verschuiving naar first-party-gegevens en het gebruik van Customer Data Platforms. Deze ontwikkelingen voegen complexiteit toe aan het landschap van marketingtechnologie. Dit landschap overlapt met functionele domeinen zoals e-commerce, klantenservice en loyaliteit en meer. Wij helpen CMO's samenwerken met hun CDO, CIO en andere tegenhangers om marketingtechnologieroadmaps te creëren, leveranciersselecties uit te voeren en de ROI van bestaande marketingtechnologie te verhogen door hun acceptatie en implementatie-effectiviteit te beoordelen.
Met een overvloed aan marketing KPI's, kanalen en meetmethoden is het een uitdaging om de monetaire waarde van marketing vanuit het perspectief van een CFO uit te drukken. Wij helpen onze klanten bij het opzetten van praktische KPI-frameworks en dashboards en helpen bij het opzetten van snelle en effectieve berekeningen van marketingeffectiviteit. Voor meer geavanceerde inzichten helpen we bij het ontwikkelen van marketingmix modellering mogelijkheden, om het individuele effect van marketinguitgaven te begrijpen in vergelijking met andere factoren zoals prijsstelling of klantactivatie via concurrentiële marketingactiviteiten.
Wij maken gebruik van de enorme hoeveelheid gegevens van Google-zoekopdrachten, het gedrag van websitebezoekers en andere online bronnen om inzichten te creëren over klanten, concurrenten en producten. Met deze inzichten helpen we onze klanten om commerciële hefbomen te identificeren in marketing en verkoop, zoals welke klantsegmenten ze moeten targeten, hoe ze het productportfolio kunnen optimaliseren en in welke geografische gebieden ze kunnen groeien. We helpen onze klanten om marketinginformatie te integreren in hun manier van werken en digitale assets en bieden marketinganalyse monitoring als een service.
Wij helpen onze klanten begrijpen welke marketingcapaciteiten ze moeten opbouwen in hun organisatie, en waar ze deze moeten opbouwen in internationale omgevingen. Tegelijkertijd helpen we onze klanten kritisch te kijken naar welke marketingactiviteiten ze moeten insourcen of outsourcen. We bieden een buiten-in perspectief met voorbeelden uit de industrie en benchmarks van marketingorganisaties, inclusief versnellers zoals marketingprocessen en capaciteitsoverzichten. Om marketingfuncties bij te houden met de snelle ontwikkelingen op het gebied van klanten, concurrenten en de industrie, helpen we bij het implementeren van agile marketing als een manier van werken om snel te testen en te leren van campagnes en nieuwe