Pricing

Wij helpen onze klanten bij het evalueren van drijfveren in vraag en kosten en de relatie hiervan tot prijsstrategie. Met klantanalyses zorgen wij ervoor dat uw prijsstelling aansluit op veranderingen in de markt en de waardepercepties van uw klanten. Tegelijkertijd identificeren wij manieren om kosten te verlagen en winst te verhogen. Daarnaast helpen we prijstechnologieën te ontwikkelen en implementeren. 

Belangrijke overwegingen voor u

  1. Heeft u een duidelijke prijsstrategie voor de markt van uw doel?
  2. Is uw prijsstelling gedreven door de markt of gebaseerd op cost plus analyse?
  3. Weet u wat klanten bereid zijn te betalen voor de waarde die u creëert? 
  4. Is uw relatieve prijspositie consistent met uw prijsstrategie? 
  5. Leiden tactische beslissingen omtrent prijs tot de gewenste uitkomsten?

Hoe wij u kunnen helpen

  • Hulp bij de ontwikkeling van globale en lokale prijs/winstmodel strategieën 
  • Identificeren en ontwikkelen van geschikte prijsmodellen voor uw klanten, zoals prijspunten en kortingen
  • Hulp bij de transformatie en implementatie van prijsbenaderingen, zoals dynamische prijsstellingen en risk/reward modellen
  • Optimalisatie van uw klantportfolio winstgevendheid

Contact

Jennifer Nelen

Jennifer Nelen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)61 284 15 45

 Vincent le Noble

Vincent le Noble

Partner, Consumer Markets, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 132 67 11

Volg ons