Carve-outs spelen een steeds grotere rol in de huidige M&A markt. Organisaties zijn steeds vaker bezig met het creëren van focus op hun core business. Deze strategische keuze wordt uitgevoerd door middel van het afstoten van bedrijfsonderdelen, divisies of merken.
Met onze ervaring bij zowel kopers als verkopers zijn we in staat om klanten te helpen bij de voorbereiding en uitvoering van dergelijke strategische initiatieven.
Onze aanpak stelt alle betrokken partijen in staat om zich voor te bereiden op en uitvoering te geven aan een carve-out proces. Het helpt bovendien bij het minimaliseren van de impact op de business.
Onze mensen hebben de ervaring en capaciteiten om klanten te adviseren vanaf het moment van besluitvorming om een carve-out te initiëren tot het moment van overdracht van de carve-out business.
Als verkoper is het zoeken naar de balans tussen aandacht houden op de core business met minimale impact van het separatieproces en een maximale waarde vanuit de transactie. Dit betreft zowel deal waarde over de carve-out business, maar ook waarde uit de optimalisatie van de resterende organisatie.
Onze aanpak kenmerkt zich door intensieve samenwerking bij:
Kopers hebben behoefte aan duidelijkheid omtrent de structuur en financiële implicaties van de carve-out. Parallel hieraan dienen zij zekerheid te krijgen dat de verkoper het carve-out plan kan implementeren. Wij assisteren kopers bij het verkrijgen van zekerheid in het due diligence proces. Na dit proces is het een logische stap naar implementatie van het waarde creatie plan. Onze aanpak gaat uit van nauwe samenwerking met alle partijen om de implementatie zo effectief mogelijk te houden.