PwC.digitaleservices

Voor een efficiënte elektronische aangifte en eerstedagsmelding

Wanneer u uw aangifte loonheffingen of btw/icp laat verzorgen door PwC, dan kunt u gebruikmaken van ons digitale portaal: PwC.digitaleservices. Deze digitale dienst kunt u ook gebruiken als u verplicht wordt om uw nieuwe medewerkers aan te melden bij de Belastingdienst via ‘Opgaaf eerstedagsmelding’.

PwC.digitaleservices

U bent verplicht uw aangifte elektronisch naar de Belastingdienst te sturen. In uitzonderlijke gevallen dient u nieuwe werknemers elektronisch aan te melden bij de Belastingdienst via een eerstedagsmelding. Met onze digitale portaal PwC.digitaleservices kunnen wij u helpen om dit proces zo makkelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen.
PwC.digitaleservices (hierna: PwC DS) is een beveiligde en laagdrempelige internetomgeving waar u uw aangifte loonheffingen of btw/icp aangifte kunt inzien, controleren en goedkeuren. Na uw akkoordverklaring en machtiging zal PwC DS uw aangifte automatisch elektronisch indienen bij de Belastingdienst. Zelf moet u er alleen eventueel nog voor zorgen dat het verschuldigde bedrag tijdig wordt betaald

Wanneer doet u een Eerstedagsmelding (EDM):?

In principe hoeft u dit niet te doen aangezien de algemene verplichting om werknemers met een eerstedagsmelding bij de Belastingdienst aan te melden sinds 1 januari 2009 is komen te vervallen. In specifieke gevallen (bij fraude of illegale arbeid) kan de Belastingdienst u verplichten om drie jaar lang een eerstedagsmelding te doen. Alleen als u een beschikking heeft ontvangen moet u een eerstedagsmelding doen.

Hoe werkt PwC DS?

U ontvangt van ons een gewaarmerkt digitaal certificaat waarmee u beveiligd toegang krijgt tot PwC DS en zo tot uw elektronische aangifte. Met dit certificaat kunt u uw aangifte ook elektronisch ondertekenen. Via een e-mail wordt u tijdig vóór de uiterste aangiftedatum herinnerd mocht u uw aangifte nog niet hebben goedgekeurd. Hierdoor loopt u minder risico dat uw aangifte niet op tijd bij de Belastingdienst wordt ingediend. Het systeem kent ook een digitaal archief zodat u altijd uw eerdere aangiften kunt opvragen en inzien.

Aanvullende vragen

Wanneer u aanvullende vragen heeft of het niet eens bent met de door ons verzorgde aangifte, dan kunt u de aangifte ‘afkeuren’. De aangifte zal dan als het ware worden ‘teruggezet’ in het proces. De samensteller van de aangifte bij PwC ontvangt hiervan direct een e-mail. Hij/zij zal dit in behandeling nemen en na eventuele aanpassing van de aangifte zal de aangifte weer opnieuw via PwC DS aan u worden aangeboden. Bent u akkoord dan kunt u alsnog uw akkoordverklaring en machtiging geven.

Bent u geïnteresseerd in deze dienst of heeft u verdere vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met uw contactpersoon bij PwC. Heeft u nog geen contactpersoon, dan kunt u via onze kantorenpagina de contactpersoon in uw regio vinden of u contact opnemen met Harold Kelder.

Specifieke voorwaarden PwC Digitale Services

Download (PDF of 98.61kb)

Handleiding Aangifte Service

Download (PDF of 1.93mb)
Volg ons

Contact

Harold Kelder

Informatiemanager TRS, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 333 48 71

Hide