Office Depot Europe is een Europese aanbieder van kantoorartikelen- en diensten. Met de overname van de Europese tak van Office Depot in 2016 door AURELIUS, een Duitse private equity partij, werd Office Depot Europe een Europese firma. Na de acquisitie ontstond de wens bij het bedrijf om de operatie, processen en systemen van hun finance functie te optimaliseren, standaardiseren en simplificeren over 7 landen heen. Dit hield onder andere een migratie naar één databron in, het mitigeren van toekomstige risico’s, het creëren van een ‘lean’ organisatie en het bereiken van transparantie met betrekking tot wet- en regelgeving (IFRS 16) en BTW.
Office Depot Europe schakelde PwC in voor een end-to-end business transformatie en selecteerde Oracle Finance Cloud om hun challenges mee aan te gaan. Middels een gefaseerde aanpak was de eerste functionaliteit binnen 7 maanden live. Inmiddels is Office Depot Europe bijna klaar voor de go-live van het meeste complexe onderdeel van het project waarmee cross-border transacties worden gefaciliteerd door een principal model met core finance, eTax en Procurement, ondersteund door Supply Chain Orchestration, Finance Accounting Hub en Order Management. Oracle PAAS wordt hierbij gebruikt voor tijdelijke customizations die key business requirements supporten.
Hoewel het project nog loopt is het team erin geslaagd grote impact te maken bij de klant met verbeterde en gestandaardiseerde business processen middels een design dat future-proof en schaalbaar is voor toekomstige groei.