Voor Sakura is het belangrijk dat de interne processen een weerspiegeling zijn van het productaanbod. Het aanbieden van oplossingen voor kankerdiagnoses die snel, nauwkeurig, betrouwbaar en in hoge mate geautomatiseerd zijn, betekent dat de interne systemen met uniforme criteria moeten werken. Maar door de groei van regionale business units van vijf naar vijftien units in tien jaar tijd, groeide ook het netwerk aan verschillende interne systemen. Medewerkers voerden veel processen handmatig uit. Sakura moest dus een oplossing vinden om haar arbeidsintensieve interne processen beter te stroomlijnen.
De oplossing om de processen in productie, levering en service binnen Sakura Finetek Europe te standaardiseren werd gevonden in het end-to-end platform Oracle Enterprise Resource Planning (ERP).
Sakura koos voor PwC om te helpen bij het herontwerpen van het proceskader en bij de ondersteuning van het implementatieproces. Als implementatiepartner was PwC verantwoordelijk voor de configuratie van alle modules en de ontwikkeling van de interfaces en rapportages. Naast de verantwoordelijkheid voor het projectbeheer van de Europese business units, ondersteunde PwC de organisatie ook bij het verandermanagement en de trainingen voor medewerkers.
Na de implementatie door PwC zijn de interne workflows gestandaardiseerd, de bedrijfsprocessen vereenvoudigd en de service level-agreements geoptimaliseerd. Bedrijfsonderdelen zijn nu beter op elkaar afgestemd en de afdelingen werken volgens de best practices in de sector. Zo zijn onder meer de verkoopprognoses verbeterd. Met een betere balans tussen vraag en aanbod en een meer flexibele verzending van instrumenten naar pathologielaboratoria als resultaat. Verder is de klantinformatie gecentraliseerd dankzij de implementatie van meerdere modules binnen Oracle Cloud SCM. Dat leverde een nauwkeurigere data-invoer in Oracle- en niet-Oracle-systemen zoals supply chain- en field service-oplossingen op. Ook gaf het nieuwe systeem de verkopers van Sakura een hulpmiddel om het offerteproces te vereenvoudigen.
Met de implementatie van Oracle Cloud Applications-suite kreeg Sakura Finetek die technologische voordelen om proactief te zijn en te voldoen aan de uiteenlopende klantbehoeften. Nu de geïntegreerde suite zich in de hele regio blijft ontwikkelen, ligt Sakura Finetek Europe op koers om haar doelen te bereiken. ‘Dankzij de implementatie van het Oracle end-to-end platform hebben we de vrijheid gekregen om ons op innovatie te richten. Ons streven is om pathologie-professionals in staat te stellen de nauwkeurigheid en snelheid van kankerdiagnoses te verbeteren’, aldus president Sakura Finetek Europe, Chris Koeman.
De wereld staat niet stil en u als CFO daardoor ook niet. Lees hier meer over de belangrijkste uitdagingen waar een CFO en de finance functie voor staan.
De frontoffice van bedrijven verandert. Marketing, sales en service kunnen met digitale middelen de operatie optimaliseren, stelt PwC-expert Jasper Kakes.
In our new report, PwC’s look at four top themes that now affect global healthcare providers, insurers, pharmaceutical and life sciences companies, new entrants...