Uw impact vergroten met een digitale transformatie

Ook de goededoelensector is geraakt door covid-19. Er is niet alleen een toename van de vraag vanuit de fondsen, maar ook een daling van de inkomsten via de fondsenwervingsacties. 

Een digitale transformatie kan ngo's weerbaarder maken en daarmee het effect van hun (fondsenwervings)acties vergroten

Child Drinking Water
Children Laughing

Belangrijkste uitdagingen voor de sector

De uitdagingen waar de goede doelen organisaties mee te maken hebben zijn:

  • Covid-19 disruptie: ngo's zullen nieuwe manieren moeten vinden om in verbinding te komen en te blijven met hun leden – helemaal nu de vraag naar hun dienstverlening zo groot is.
  • Toenemende kosten: ngo's worden nauwlettend in de gaten gehouden om de kosten te beheersen en geld verstandig te besteden. Programma's moeten efficiënt worden beheerd om te groeien en de impact te behouden.
  • Groeiende verwachtingen van hun leden & donoren: net als in ons dagelijks leven verwachten leden en donoren ook een meer digitale klantervaring van ngo's.
  • Duurzaamheid: Om hun impact te behouden, moeten ngo's de betrokkenheid van donoren verbeteren, hun operationele model optimaliseren en nieuwe flexibiliteit verwerven om met financieringstekorten en -pieken om te gaan.

Net als alle andere businesses, verdienen ngo's ook toegang tot de juiste middelen 

De uitdagingen waarmee ngo's te maken hebben, zijn net zo veeleisend als die van commerciële organisaties.  Van non-profitorganisaties wordt verwacht dat ze voorzien in verschillende behoeften van belanghebbenden, vaak met beperkte middelen en in een erg competitieve omgeving. Gelukkig zijn er end-to-end-oplossingen beschikbaar die specifiek zijn afgestemd op de behoeften van ngo's om hen in staat te stellen hun betrokkenheid te verbeteren en hun impact te vergroten door een beter verbonden digitale organisatie op te bouwen. 

Lees hier verder (oorspronkeijke bericht) 

NGO - Girl Smiling

Hoe wij u kunnen helpen? 

PwC biedt o.a. een end-to-end technologische oplossing ter verbetering en vergroting van de impact die u als ngo kan maken. Dankzij ons partnership met Salesforce.org bijvoorbeeld, waarbij technologie en kennis van de non-profit sector samenkomen, bundelen we onze krachten om ngo's, educatieve instellingen en woningcorporaties te helpen hun organisatie te verbeteren om zo hun sociale impact te vergroten

PwC en Salesforce

PwC is partner van salesforce.org. Salesforce.org richt zich op cloudtechnologie voor de non-profitorganisaties en onderwijsinstellingen waarbij Salesforce het platform faciliteert. PwC helpt bij de implementatie van Salesforce. Naast kennis van digitale transformatie, verandering- en implementatietrajecten zijn wij ook bekend met de trends en ontwikkelingen in deze markt.

"We hebben ervoor gekozen om samen te werken met Salesforce.org omdat we in de praktijk hebben gezien hoe hun technologie ngo's kan versterken en hen kan helpen bij het aanpakken van alle uitdagingen die hierboven zijn genoemd."

Timo Koenen,PwC Netherlands

Contact

Timo Koenen

Timo Koenen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 30 65

Hide