Zorgorganisaties staan voor grote uitdagingen zoals personeelstekorten, stijgende kosten en hoge administratieve lasten. Digitale transformatie is noodzakelijk, maar vaak belemmerd door versnipperde systemen en lage digitale lenigheid. Dit leidt tot hoge werkdruk, langere wachttijden en inefficiënte capaciteitsplanning.
"Het Digitale Regiecentrum geeft zorgorganisaties de tools en inzichten die ze nodig hebben om gefundeerde beslissingen te nemen, sneller te werken en de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Samen zorgen we voor meer samenhangende en mensgerichte zorg."
Het Digitale Regiecentrum voor de zorg is een strategische oplossing voor zorgorganisaties die voorop willen lopen. Het biedt een centrale omgeving die informatie uit verschillende systemen (zoals ECD/EPD en ERP) overzichtelijk samenbrengt en beter benut. Hierdoor worden patiënten, cliënten en mantelzorgers beter ondersteund terwijl zorgpersoneel minder tijd kwijt is aan administratie en meer tijd heeft voor zorg.
Slimme automatisering en veilige AI zorgen voor meer gestroomlijnde processen (binnen de eigen organisatie én regionaal) en voor overzicht (rolspecifieke informatie is realtime en doelgericht en in lijn met compliance-regels beschikbaar).
Door integratie met moderne communicatiekanalen zoals portalen, monitoring devices en mobiele apps kunnen cliënten/patiënten en mantelzorgers eenvoudig zelfstandig zaken regelen, zoals het inzien van dossiers, het maken van afspraken, het ontvangen van gepersonaliseerd advies.
Deze innovatieve oplossing is het resultaat van een vruchtbare samenwerking tussen PwC, Growtivity, Syntilio en Salesforce. Door de gecombineerde expertise van deze organisaties worden zorgorganisaties voorzien van geavanceerde tools en technologieën die hen helpen om de uitdagingen van vandaag en morgen het hoofd te bieden.
Het Digitale Regiecentrum voor de zorg biedt:
Verlaging van administratieve lasten: eenduidig beeld van cliënten/patiënten en verbeterde processen en workflows.
Verbetering van zorgkwaliteit: persoonlijke aanpak gericht op zorg, welzijn en hoge tevredenheid.
Operationele continuïteit: altijd up-to-date, sturen op feiten en rust in de bestuurskamer.
Toekomstbestendig applicatielandschap: innovatieve oplossingen die flexibel en schaalbaar zijn.
Implementatie van modules van het Digitale Regiecentrum resulteert in verhoogde efficiëntie, betere samenwerking en gegevensintegratie, aanzienlijke tijdsbesparingen in administratieve processen, en verbeterde mogelijkheden voor groei en klantgerichtheid.
Wat zorgorganisaties melden na implementatie van één of meer modules:
Onze opzet is altijd afgestemd op de behoeften van individuele zorgorganisaties. Modules zijn direct inzetbaar en verhogen het toekomstig aanpassingsvermogen. We bieden een bewezen aanpak gebaseerd op best-practices en succesvolle klantverhalen.