Deals in Retail & Consumer

Consumententrends en veranderend gedrag hebben een ongekende invloed op zowel de detailhandel als op de markt voor consumentengoederen. Nieuwe en verschuivende verkoopkanalen en opkomende bedrijfsmodellen zetten grote spelers onder druk, maar genereren ook nieuwe kansen. De noodzaak om te veranderen of om kansen aan te grijpen leiden tot een groei in M&A-activiteiten bij zowel bedrijven als PE.

Hoe kunnen wij helpen?

PwC Deals assisteert Retail & Consumer bedrijven tijdens het dealproces op verschillende manieren; van het definiëren en valideren van de M&A-strategie en het vinden van relevante overnamekandidaten, tot due diligence op alle relevante aspecten van een deal (commercieel, financieel, operationeel, IT, pensioenen en fiscaal). Na het tekenen van de deal helpen wij Retail & Consumer bedrijven met post-merger integratie- en carve-out-vraagstukken. Onze herstructureringstak kan helpen bij Retail & Consumer bedrijven die onder financiële druk staan.

Wij kunnen u helpen bij het definiëren of valideren van uw M&A-strategie door middel van een analyse van bepaalde segmenten van de consumentenmarkt en het identificeren van potentiële overnamekandidaten die passen bij deze strategie. Door middel van een goed doordachte strategie op basis van uw capaciteiten en bedrijfsspecifieke omstandigheden kunnen wij u helpen bij het realiseren van groei voor uw onderneming.

Het maximaliseren van de waarde van een bedrijfsonderdeel of portfoliobedrijf in de aanloop naar een transactie en het voorbereiden voor verkoop zijn belangrijke aspecten van een M&A-strategie. Ons team heeft hier uitgebreide ervaring mee en weet te anticiperen op de snel veranderende retail- en consumentenmarkten.

Begrip en inzicht in externe factoren en de kennis van de interne werkwijzen van Retail & Consumer bedrijven is van cruciaal belang bij de beoordeling van een Target. We hebben op maat gemaakte Due Diligence-methoden voor Retail & Consumer bedrijven, welke vaak de inzet van specifieke Deals data-analyses bevatten om onderliggende trends, die verborgen zitten in de bedrijfsdata, te onthullen en te valideren. Wij bieden een geïntegreerde aanpak die alle relevante aspecten van een transactie omvat en gebruiken verschillende invalshoeken (financiële, commerciële, operationele, fiscale en juridische overwegingen) om u te ondersteunen bij het nemen van de juiste beslissingen.

Het is altijd een uitdaging om uw transactie tot een succes te maken. Wij helpen u om de meeste waarde uit de deal te halen door middel van een effectief Target Operating Model en het ontwerpen van integratie- en separatieprogramma’s. We kunnen u ook helpen bij het identificeren en realiseren van nieuwe groeikansen, zoals nieuwe markten en producten.

"Veranderende consumentenmarkten zetten de traditionele Retail & Consumer bedrijven steeds meer onder druk. Het is moeilijk om omzetgroei te bereiken en het dalende potentieel voor kostenbesparingen beweegt PE en bedrijven in de richting van fusies en overnames"

Wilmer KloosterzielLeader Retail & Consumer Deals

{{filterContent.facetedTitle}}

{{contentList.dataService.numberHits}} {{contentList.dataService.numberHits == 1 ? 'result' : 'results'}}
{{contentList.loadingText}}
Volg ons

Contact

Wilmer Kloosterziel

Wilmer Kloosterziel

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)61 386 40 62

Hide