De SDG Experience helpt mensen de urgentie van de SDG's te begrijpen, en laat tevens zien hoe nieuwe technologie oplossingen kan bieden voor grote mondiale problemen. Het doel is om zowel mensen als organisaties te inspireren te helpen bij het oplossen van 's werelds belangrijkste problemen op een innovatieve, opwindende en interactieve manier.
De SDG Dome is een interactieve, 30 minuten durende virtual reality-experience en spel rondom de SDG’s. Bezoekers die de 360-graden-koepel van de Dome binnenstappen, worden volledig ondergedompeld in de meest urgente vraagstukken van nu. De SDG Dome is ontwikkeld om bezoekers een overweldigende ervaring te bieden, die enerzijds emotie oproept en anderzijds informeert over de grote problemen waar de wereld voor staat. De Dome laat ook zien dat nieuwe technologieën de weg vrijmaken naar oplossingen en dat iedereen daar een rol in kan spelen. Het spel daagt deelnemers uit de ultieme missie te volbrengen: de co-creatie van een duurzame wereld in het jaar 2030.
De overweldigende ervaring combineert VR met een ononderbroken 360-graden-projectie. De inhoud van de game geeft bezoekers het gevoel alsof ze echt in een andere wereld zijn. De SDG Dome maakt de SDG's tastbaar, roept emoties op en vergroot de betrokkenheid.
De Dome vestigt de aandacht op opkomende technologieën én op concrete persoonlijke acties, die bijdragen aan het realiseren van SDG's, waar mensen na afloop een positief gevoel aan overhouden. Daarnaast legt de interactieve en gedeelde VR-experience de nadruk op de teaminspanning in plaats van op individuele prestaties.
The experience consists of a seamless transition from VR goggles to a 360 degrees projection Dome. The content of the game makes visitors feel as if they are truly in another world. This leads to tangibility and the triggering of emotions, which creates involvement.
It highlights both emerging technologies and individual actions that can be used to achieve the SDGs. Mentioning tangible actions results in people leaving the experience with an overall positive feeling. Besides that, the interactive and shared VR experience emphasizes team effort and performance instead of individual performance.
On February 12 the SDG Dome was launched at the PwC Amsterdam office. The SDG Dome was fully booked shortly after the launch and again during the first extension period. Because of great interest, both internal and external, the SDG Dome was extended for a second time. More than 3.000 people already visited the SDG Dome, all working together to create a more sustainable world before the year 2030. This led to a positive buzz both inside and outside the organisation. Many of our clients visited the SDG Dome. It turns out to be a great conversation starter and an effective and innovative way to engage clients with the SDGs.
The experience consists of a seamless transition from VR goggles to a 360 degrees projection Dome. The content of the game makes visitors feel as if they are truly in another world. This leads to tangibility and the triggering of emotions, which creates involvement.
It highlights both emerging technologies and individual actions that can be used to achieve the SDGs. Mentioning tangible actions results in people leaving the experience with an overall positive feeling. Besides that, the interactive and shared VR experience emphasizes team effort and performance instead of individual performance.
On February 12 the SDG Dome was launched at the PwC Amsterdam office. The SDG Dome was fully booked shortly after the launch and again during the first extension period. Because of great interest, both internal and external, the SDG Dome was extended for a second time. More than 3.000 people already visited the SDG Dome, all working together to create a more sustainable world before the year 2030. This led to a positive buzz both inside and outside the organisation. Many of our clients visited the SDG Dome. It turns out to be a great conversation starter and an effective and innovative way to engage clients with the SDGs.
De SDG Dome is in februari 2019 van start gegaan voor een periode van zes weken op ons kantoor in Amsterdam. Dankzij de enorme belangstelling, zowel intern als extern, is de SDG Dome diverse malen verlengd en uiteindelijk het gehele jaar geopend geweest. Meer dan 3.500 mensen hebben de SDG Dome al bezocht en samen gewerkt aan de creatie van een duurzamere wereld rond het jaar 2030. Dit heeft binnen en buiten de organisatie voor een positieve dynamiek gezorgd. Veel van onze klanten hebben de Dome bezocht. Het blijkt een geweldige ijsbreker te zijn in gesprekken en een effectieve en innovatieve manier om stakeholders te betrekken bij de SDG's.
Als organisatie heeft u de mogelijkheid om de SDG Dome naar uw organisatie te laten komen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op.
Wineke Ploos van Amstel - Haagsma
Chief Sustainability Officer, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)65 170 13 44