{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Wij willen bijdragen aan de samenleving door onze kennis, vaardigheden en competenties - op pro bono basis en tijdens werktijd - te delen met maatschappelijke organisaties.
Onze belangrijkste doelstellingen voor het Community Programma zijn:
Wij streven ernaar elk jaar 12.000 uur te besteden aan pro bono initiatieven.
Wij willen onze impact op de maatschappij maximaliseren door binnen onze pro bono projecten te focussen op kansengelijkheid. We richten ons specifiek op het ondersteunen van maatschappelijke organisaties die bijdragen aan de Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties.
Wij zijn bezig ons om te vormen tot een purpose-led en values-driven organisatie. Maatschappeijke organisaties (bijvoorbeeld sociale ondernemingen of stichtingen) zijn dat al vanaf het begin en daarom inspireren zij ons tijdens dit transformatieproces. Wij gebruiken de SDG's als maatstaf om onze impact aan af te meten.
Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten over de mogelijkheden om samen te werken en maatschappelijke impact te maken door een e-mail te sturen naar nl_community_program@pwc.nl
‘Gelijkheid en diversiteit staan hoog op de politieke agenda en op die van vele organisaties. De pandemie heeft de ongelijkheid vergroot en tegelijkertijd zichtbaarder gemaakt. Daarnaast wordt de wereld elke dag een stukje complexer doordat technologische ontwikkelingen elkaar in sneltreinvaart opvolgen. Niet alle mensen in onze maatschappij komen hierin mee. Om een bijdrage te leveren aan het oplossen van maatschappelijke problemen, doen wij pro-bono werk zodat maatschappelijke organisaties die de kansenkloof kleiner te maken geholpen worden. Enkele van onze pro-bono projecten uitgelicht:
Wij vinden het ondersteunen van maatschappelijke organisaties belangrijk, ook buiten werktijd. Door de partners van PwC is daarom in 2012 de stichting What Matters 2U in het leven geroepen. Via What Matters 2U geven we maatschappelijke organisaties/initiatieven waar onze collega’s zich voor inzetten een financieel steuntje in de rug door middel van een donatie.
Playback of this video is not currently available
Active Cues, oud-winnaar van PwC’s Social Impact Lab, is bezig om internationaal uit te breiden en de Tovertafel te brengen naar speciale doelgroepen om fysieke activiteiten en sociale interactie te stimuleren. De ambitie is om dagelijks 10 miljoen geluksmomentjes te creëren wereldwijd. Benieuwd naar het verhaal achter Active Cues?
Playback of this video is not currently available
Sea Ranger Service neemt de zee in bescherming door zogenaamde Sea Rangers op te leiden en richt zich met hulp van PwC op internationale uitbreiding. De ambitie is om voor 2050 1 miljoen hectare natuur in zee te herstellen en gelijktijdig 20.000 jongeren te ondersteunen om een maritieme carrière te starten. Benieuwd naar het verhaal achter Sea Ranger Service?
Playback of this video is not currently available
Rebottled is een oud-winnaar van PwC’s Social Impact Lab en timmert hard aan de weg. Ze zijn recentelijk een samenwerking aangegaan met Libbey Inc. (EMEA), een van de grootste glasproducenten wereldwijd. De ambitie is om samen het meest circulaire drinkglas van Europa te introduceren op grote schaal.
Playback of this video is not currently available
Hoe kun je door het maken hoogwaardige design producten zoals papieren vazen en lampenkappen armoede in de armste landen van de wereld bestrijden? Tiny Miracles doet dit. Zij verkopen in dertig landen wereldwijd hun producten en creëren daarmee werkgelegenheid en realiseren autonome communities. Luister in deze podcasts hoe de samenwerking met PwC heeft bijgedragen aan hun missie.
Playback of this video is not currently available
Smartphones zijn tegenwoordig een belangrijk item in ons dagelijks leven. Maar wat doe jij er mee als je een nieuwe koopt? Stop je de oude in een la, verkoop je hem aan iemand of stuur je hem misschien terug naar de provider? En wat gebeurt er eigenlijk aan het einde van de levenscyclus van onze smartphones; waar gaan de apparaten naartoe?
Playback of this video is not currently available
Sweepsmart is een sociale onderneming die zich richt op het afvalprobleem in landen die minder ontwikkeld zijn, om op die manier onze Europese afvalkennis in landen als India toe te passsen.
Duur: 32 minuten, 06 seconden
Playback of this video is not currently available
Foodlogica focusses on sustainable logistics and transporting without pollution. Francesca Miazzo and Wouter van Dijk talk about the future plans and challenges regarding clean transport for food companies in metropoles.
Duration: 20 minutes, 18 seconds
Playback of this video is not currently available
De sociale onderneming 100Weeks doneert geld per sms naar Afrikaanse vrouwen. Gitte Büch en Denis Darko leggen uit hoe de vrouwen zelf in 100 weken uit hun armoede kunnen komen.
Duur: 31 minuten, 36 seconden
Playback of this video is not currently available
Martijn Spekman en Fatima el Baouchi vertellen over Codename Future en deze maatschappelijke en ondernemende onderwerpen vorm geeft als lesmateriaal voor de jeugd.
Duur: 26 minuten, 04 seconden
Playback of this video is not currently available
Floor Coonen en Nathalie Feitsma praten over onze duurzame toekomst en de rol die DesignWeek@School vervult om bij te dragen aan de Sustainable Development Goals.
Duur: 29 minuten, 10 seconden
Playback of this video is not currently available
Groene impact door spijkerbroeken te leasen? Bert van Son legt uit dat het bij spijkerbroeken niet om het bezit, maar om de performance gaat.
Duur: 28 minuten, 42 seconden
Playback of this video is not currently available
Bierbrouwerij de Prael verbindt maatschappelijke thema’s aan het brouwen van hun bier. Thomas Gesink en Maarten Scherpenzeel gaan dieper in op de connectie tussen het bier en het sociaal ondernemen.
Duur: 19 minuten, 51 seconden