Vertrouwen is de schakel die mensen, organisaties, klanten, stakeholders en de wereld met elkaar verbindt. Vertrouwen verdien je door elke interactie die je maakt, door elke ervaring die je deelt, door elke relatie die je aangaat en door elke oplossing die je bedenkt. De hoge kwaliteit van ons werk is het fundament onder onze bijdrage aan het maatschappelijk vertrouwen.
Gesprekken met onze klanten en stakeholders maken ook duidelijk dat organisaties steeds meer worden beoordeeld op de vraag of zij duurzame resultaten boeken. Het is belangrijk dat organisaties vertrouwen opbouwen in een tijd waarin dat alleen maar moeilijker wordt. En verantwoording afleggen aan de samenleving waarin zij opereren en waaraan zij hun relevantie en succes ontlenen.
Om echt te begrijpen wat de uitdagingen van onze klanten en hun stakeholders zijn en wat de samenleving van ons verwacht, moeten we goed luisteren. Het is namelijk niet altijd meteen duidelijk hoe wij kunnen helpen. Het is belangrijk om nieuwsgierig te zijn, vragen te stellen en te ontdekken wat onze klanten en stakeholders op lange termijn nodig hebben en wat de samenleving van ons verwacht. Op die manier komt de echte vraag of het onderliggende vraagstuk naar boven en weten we welke perspectieven en competenties we in onze dienstverlening moeten opnemen.
Daarnaast richten we ons op thema's die relevant zijn voor de samenleving, onze klanten en onszelf, en waarin we een verschil kunnen maken: ESG, risk & regulation, future of work, future of finance en value creation. Wij verbinden onze kennis door mensen uit verschillende expertises bij elkaar te brengen en door samen te werken met onze klanten en in ecosystemen. Zo kunnen we meer zijn dan de som van onze delen en elkaars capaciteiten ten volle benutten. Op deze thema's gaan we als één PwC naar de markt, dragen we bij tot waardecreatie op lange termijn en helpen we zo duurzame vooruitgang te creëren.
Een goede samenwerking vraagt soms om een andere mindset en aanpak. In de praktijk zien we steeds vaker dat samenwerking tussen teams en tussen organisaties, binnen ecosystemen en waardeketens eerder leidt tot duurzame resultaten.
We hebben meer dan honderd businesspartners binnen specifieke branches. Daarbij ligt de focus op hoe wij hierin als kennis- en expertisepartner een betekenisvolle rol kunnen spelen. We helpen onze partners onder meer bij hun maatschappelijke uitdagingen.
Een goede samenwerking vraagt om een hoog niveau van vertrouwen tussen alle betrokkenen. Als mensen zich veilig voelen, verbinden ze met elkaar. Niet voor iedereen is dat gemakkelijk. Leren en experimenteren zijn dan ook noodzakelijke onderdelen van het proces.
Dat geldt ook voor onze interne samenwerking. Om die verder te verbeteren, blijven we bouwen aan een inclusieve mindset en bijbehorend gedrag. We streven naar een cultuur met empathie en begrip voor elkaars perspectieven. Als we in een continue dialoog met elkaar naar elkaar luisteren en blijven delen wat we belangrijk vinden, kunnen we onderlinge relaties en het contact met klanten en de samenleving versterken. Dit leidt weer tot meer samenwerking en cocreatie.