PwC heeft sterke relaties opgebouwd met klanten, medewerkers en hun gemeenschappen door verantwoordelijk en transparant te zijn. Toch zien we elke dag dat het vertrouwen wordt uitgehold door zaken als de online verspreiding van desinformatie, onethische bedrijfspraktijken en spraakmakende gevallen van gegevensverlies of -misbruik.
PwC is van mening dat hoogwaardige dienstverlening begint bij het naleven van geldende wet- en regelgeving. Dit is een belangrijke basis voor het opbouwen van vertrouwen. Hiermee laten we aan onze klanten en stakeholders zien dat we betrouwbaar zijn. De ‘engagement quality reviews’ (EQR) en de ‘engagement compliance reviews’ (ECR) zijn relevante assessments voor de naleving van wet- en regelgeving.
Een andere belangrijke pijler onder de hoogwaardige dienstverlening van PwC zijn de technische trainingen die onze mensen volgen. Dit jaar hebben we per fte gemiddeld 110 uur aan opleiding besteed.
Wij blijven investeren in een hoogwaardige dienstverlening, onder meer door het afgelopen jaar onze wereldwijde ‘business operating systems’ verder uit te breiden. Er zijn modules geïmplementeerd voor het accepteren van klanten en voor het zogeheten ‘know your client’ (KYC), waardoor het proces en de risicobeheersing zijn verbeterd.