Onze klanten en businesspartners verwachten van ons dat we meegaan in de technische ontwikkelingen en dat onze mensen digitaal onderlegd zijn. De Covid-19-crisis heeft die verwachtingen alleen maar groter gemaakt. We zijn vorig jaar al begonnen met een speciaal trainingsprogramma. Al onze mensen hebben toegang tot digitale trainingen en informatie om een fundamenteel niveau van digitale vaardigheden te bereiken.
Puur strategisch of technologisch advies is niet meer voldoende om de complexiteit van grote transformatieprojecten aan te kunnen. Om onze klanten te helpen bij hun uitdagingen, kijken we vanuit drie lenzen naar een probleem: vanuit de bedrijfsvoering, de gebruikerservaring en de technologie. We noemen dit de BXT-aanpak. Door een probleem vanuit alle drie de perspectieven te bekijken, kunnen er oplossingen ontstaan die misschien niet waren bedacht als het probleem vanuit slechts een perspectief was benaderd. Werken met een divers team is het uitgangspunt van onze BXT-methode.
We blijven op mondiaal en PwC Europe-niveau investeren in cloud based systemen die de processen binnen ons netwerk standaardiseren en zo de toegang tot gegevens (onafhankelijk van plaats en tijd) gemakkelijker maken. Na de implementatie van een nieuw HR-systeem (Workday) vorig jaar en een wereldwijd klantrelatiebeheersysteem (Salesforce) zijn we nu bezig met de voorbereiding van de implementatie van een wereldwijd systeem voor engagementbeheer en financiële informatie (SAP S/4HANA).
Wij helpen met uw digitale transformatie door bedrijven en organisaties te bekijken door drie verschillende lenzen. Wij noemen dit BXT: Business, eXperience en...
De wereld staat niet stil en u als CFO daardoor ook niet. Lees hier meer over de belangrijkste uitdagingen waar een CFO en de finance functie voor staan.