De maatschappelijke impact van voetbal is enorm. Voetbal speelt een belangrijke rol in de maatschappij en in het leven van miljoenen Nederlanders. Voetbal heeft de unieke kracht om mensen te verbinden. Een kracht die in Nederland door geen andere sport, evenement of activiteit wordt geëvenaard. Koops-Aukes: 'In de laatste jaren van het vorige partnerschap met de KNVB hebben we ons beziggehouden met het vergroten van de maatschappelijke relevantie van voetbal. Dit is nu ook een belangrijk onderdeel van de samenwerking'.
Playback of this video is not currently available
Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal KNVB beaamt dit en vult aan: 'Met ons strategisch plan 2022-2026 leggen we de lat op verschillende terreinen weer hoger. Strategische en organisatorische inzichten zijn nodig om die volgende stap te kunnen maken. Daarom zijn we heel blij met PwC als onze kennispartner'.
De KNVB werkt samen met betaaldvoetbalclubs, amateurverenigingen, de overheid en maatschappelijke en commerciële partners om positieve impact te maken op de samenleving. Van Leeuwen: 'Het voetbal heeft de samenleving zoveel te bieden en dat willen we graag onderbouwd en structureel overbrengen. Maar we zien meer kansen waarbij we samen met PwC impact kunnen maken'.
Koops-Aukes: 'Onze brede kennis en expertise op uiteenlopende thema’s zetten we in voor de uitdagingen waar de KNVB mee te maken heeft om samen een zo groot mogelijk maatschappelijke impact te maken. Ik ben dan ook erg enthousiast over onze samenwerking'.
Bijschrift bij de foto in header, vlnr: Veronique Roos-Emonds - lid van de raad van bestuur PwC Nederland, Marianne van Leeuwen - directeur betaald voetbal KNVB, Agnes Koops-Aukes - CEO PwC Nederland, Dave Dekker - commercieel directeur KNVB.