‘Game of Threats’ is een strategisch digitaal spel om het bewustzijn over cybersecurity te creëren. Tijdens dit spel spelen twee teams tegen elkaar, waarbij het ene team zichzelf moet verdedigen tegen de cyberaanval die vanuit het andere team komt. De spelomgeving biedt een realistische ervaring, waarin beide teams snel beslissingen moeten nemen die gebaseerd zijn op minimale informatie. Na afloop evalueren wij samen met de deelnemers de genomen beslissingen, zodat zij inzicht krijgen in de gevolgen van hun keuzes.
Bij Game of Threats staat kritische besluitvorming centraal en krijgen de spelers inzicht in de complexiteit van cybersecurity en de stappen die genomen moeten worden om hun organisatie beter te beveiligen.
‘Game of Threats’ geeft inzicht in:
Een ‘Game of Threats’ spel duurt ongeveer een dagdeel en tijdens dit spel worden meerdere rondes gespeeld. Op die manier maken de deelnemers deel uit van zowel de aanvallende als de verdedigende partij. De deelnemers ervaren tijdens ‘Game of Threats’ de verschillende cybersecurity-strategieën.
Een ervaren cybersecurity-deskundige leidt dit spel en deelt ook zijn praktische kennis tijdens het spelen. De Game of Threats kan zowel op een PwC-kantoor als op eigen locatie gespeeld worden.
De doelgroep bestaat uit directieleden en management. Kennis van cybersecurity is niet noodzakelijk om het spel te kunnen spelen.