De verwachtingen van de klant veranderden sneller dan dat organisaties zich hieraan kunnen aanpassen. Voor 80% van de consumenten zijn snelheid, gemak, deskundige hulp en vriendelijke service de belangrijkste elementen voor een positieve klantervaring. Daarnaast zegt 73% dat de klantervaring een belangrijke factor is in hun aankoopbeslissingen.
On-demand, 24x7, gepersonaliseerd en self-service is de nieuwe norm en niet langer een 'nice-to-have'. Het ontwerpen van diensten waar de klant centraal staat zal uw merk versterken in het 'belevingstijdperk'. Bovendien zegt de consument bereid te zijn een prijspremie van 16% te betalen voor een goede klantervaring - met daarbovenop een verhoogde loyaliteit als bonus.
Onze adviseurs kunnen u ondersteunen bij het betrekken van consumenten en het leveren van end-to-end ervaringen die helpen om uw bedrijf te laten groeien:
PwC biedt in samenwerking met haar technische alliantie partner Salesforce de ‘Retail Clienteling’ oplossing aan speciaal voor retailers. Het is een op cloud-gebaseerd platform dat retailers helpt een gedifferentieerde, gepersonaliseerde en naadloze ervaring te leveren aan hun klant.
PwC's 10e jaarlijkse Global Consumer Insights Survey heeft de kijk van consumenten op een aantal uiteenlopende onderwerpen onderzocht, zoals online en mobiel...
Lees PwC's Consumer Insights Survey 2019 over consumentengedrag en ontwikkelingen in de retailsector.