Customer Experience

Klantervaring als concurrentievoordeel

De verwachtingen van de klant veranderden sneller dan dat organisaties zich hieraan kunnen aanpassen. Voor 80% van de consumenten zijn snelheid, gemak, deskundige hulp en vriendelijke service de belangrijkste elementen voor een positieve klantervaring. Daarnaast zegt 73% dat de klantervaring een belangrijke factor is in hun aankoopbeslissingen.

Welkom in het tijdperk waar de ervaring centraal staat

On-demand, 24x7, gepersonaliseerd en self-service is de nieuwe norm en niet langer een 'nice-to-have'. Het ontwerpen van diensten waar de klant centraal staat zal uw merk versterken in het 'belevingstijdperk'. Bovendien zegt de consument bereid te zijn een prijspremie van 16% te betalen voor een goede klantervaring - met daarbovenop een verhoogde loyaliteit als bonus. 

Onze adviseurs kunnen u ondersteunen bij het betrekken van consumenten en het leveren van end-to-end ervaringen die helpen om uw bedrijf te laten groeien: 

  • Klantinzichten en klantbeleving-strategie
  • Ontwerp en versnelde digitale levering
  • Serviceontwerp, service-innovatie en nieuwe bedrijfsmodellen
  • Meten, analyseren en optimaliseren van de dienstverlening aan de consument

Dé oplossing voor retailers: een platform voor de ideale klantervaring

PwC biedt in samenwerking met haar technische alliantie partner Salesforce de ‘Retail Clienteling’ oplossing aan speciaal voor retailers. Het is een op cloud-gebaseerd platform dat retailers helpt een gedifferentieerde, gepersonaliseerde en naadloze ervaring te leveren aan hun klant. 

Voordelen

  • Een consistente merkbeleving leveren door het creëren van een overkoepelend beeld van de klant op basis van de transactiehistorie; 
  • Maakt het voor medewerkers mogelijk om virtuele paskamers en ‘look books’ te maken van voorkeursstijlen, verlanglijstjes of bestverkochte producten; 
  • Levert een naadloze ervaring op voor klanten en medewerkers met omni-channel afsprakenplanning; 
  • Verbindt front-office en backoffice oplossingen om geavanceerde real-time analyses te maken waardoor  interacties over de kanalen heen gecombineerd worden;
  • Vergemakkelijkt de trainingsbehoefte en de intensieve onboarding met gestroomlijnde processen voor de gebruikerservaring en een intuïtief ontwerp.

 

Contact

Berry Driessen

Berry Driessen

Experience Consulting Lead, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 32 71

Volg ons

Contact

Timo Koenen

Timo Koenen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 30 65

Hide