Bedrijfsprioriteiten helder door implementatie Salesforce

Wat was het probleem?

Wereldwijde teams en lokale kantoren maakten gebruik van verschillende systemen voor hun contactbeheer, projectbeheer en professionele dienstverlening. Vanwege de landspecifieke data- en privacywetgeving zijn de gegevens en informatie geïsoleerd. Door de handmatige invoer van gegevens en het gebrek aan integratie met backofficesystemen is de aanpassing van de bestaande CRM-oplossing laag. Handmatige processen leiden tot inproductieve tijd van het salesteam om leads, opportunities en relaties te beheren. Door deze ontwikkelingen ontbrak de betrokkenheid van de klant en was deze losgekoppeld van de bedrijfswaarden.

Wat was de oplossing?

PwC werkte samen met Introhive om strategische prioriteiten te co-creëren, richtte zich samen met het hogere management op de focus voor de digitale strategie en ontwikkelde een eigen referentiemodel voor de capaciteit. 

We maakten gebruik van deze opgedane kennis om relatie-intelligentie en een wereldwijd CRM-automatiseringsplatform tot 60.000 professionals te ontwikkelen en uit te rollen. Daarnaast ontwierpen we een oplossing die de relaties automatisch traceerde, bijwerkte en scoorde, terwijl de creatie van leads en contactgegevens naar Salesforce werd geautomatiseerd.

Wat was het resultaat?

PwC heeft een wereldwijde kernaanpak en reikwijdte van de CRM-voetafdruk en de routekaart voor de implementatie gedefinieerd om de consistentie voor wereldwijde verkoopactiviteiten te ondersteunen. We hebben ook een wereldwijde governance- en ondersteuningsstructuur gecentraliseerd om de groei te stimuleren, de klantervaring en de bedrijfsgroei te verbeteren door gemeenschappelijke processen te definiëren die mogelijk worden gemaakt door een gemeenschappelijk platform.

Volg ons

Contact

Timo Koenen

Timo Koenen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 30 65

Hide