Een aanpak en scope voor Salesforce-implementatie definiëren

Wat was de uitdaging?

Comerica, een finaniciele dienstverlener, vond het moeilijk om een duidelijk operationeel model op te zetten voor gemeenschappelijke processen, met inbegrip van een ontwerp aanpak, een wereldwijde pijplijn en accountbeheer in de hele onderneming. Bovendien was er geen gecentraliseerde governance- en ondersteuningsstructuur. Door het ontbreken van een klantenhiërarchie en een datakwaliteitsplan ter verbetering van klantgegevens, sales targeting, cross-sell en omzetgroei, en het ontbreken van een open datadelingsmodel, konden ze het verkoopproces en dus de toekomstige groei en wereldwijde expansie niet verbeteren.

Wat was de oplossing?

Samen met Comerica voltooide PwC een beoordeling van het ontwerp van de huidige Salesforce-organisatie, aanbevelingen voor de toekomst en een stappenplan om de gewenste situatie te bereiken. We ontwierpen ook een 'global core' en een enkele Salesforce-configuratie, gebaseerd op gemeenschappelijke bedrijfsprocessen voor alle bedrijfsonderdelen. Door terug te keren naar de kernfunctionaliteit van Salesforce hebben we het maatwerk gereduceerd, waaronder voor mobiel.

Daarnaast adviseerden we een vereenvoudigd systeem voor de verkoop van gegevens, een ontkoppeling van het aanmaken van accounts en het KYC-proces buiten SDFC om. We hebben ook een gecentraliseerde governance- en organizational support structure-strategie gedefinieerd en een trainings- en adoptiestappenplan voor een wereldwijde uitrol.

Wat was het resultaat?

PwC heeft een wereldwijde aanpak en scope van de CRM-voetafdruk en de routekaart voor de implementatie gedefinieerd om de consistentie voor wereldwijde verkoopactiviteiten te ondersteunen. We hebben ook een wereldwijde governance- en ondersteuningsstructuur gecentraliseerd om de groei te stimuleren, de klantervaring en de bedrijfsgroei te verbeteren door gemeenschappelijke processen te definiëren die mogelijk worden gemaakt door een gemeenschappelijk platform.

Volg ons

Contact

Timo Koenen

Timo Koenen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 30 65

Hide