In toenemende mate veranderen bedrijven hun verdienmodel van product naar dienst gedreven. Niet alleen Software-as-a-Service (SaaS) maar everything-as-a-service (Xaas). Het introduceren van een terugkerende inkomstenstroom biedt duidelijke voordelen, maar ook enkele obstakels met betrekking tot organisatie inrichting, processen en ondersteunende systemen.
In deze sessie brengen we experts bij elkaar van PwC, Salesforce en Salestrip, een ervaren gebruiker van Salesforce Revenue Cloud, en delen we ontwikkelingen, uitdagingen en best-practices. In deze webinar komen de volgende onderwerpen aan de orde
Playback of this video is not currently available
De digitalisatie van onze wereld vormt een uitdaging voor de manier waarop sales gedaan wordt. Onze klanten zijn op zoek naar nieuwe manieren om hun verkoopresultaten en klantervaringen te optimaliseren:
Om te overleven en relevant te blijven in een post-Corona tijdperk zijn bedrijven gedwongen hun verkoopactiviteiten te optimaliseren. Bedrijven willen marges maximaliseren, nauwkeurigheid van bestellingen verbeteren, probleemloze klantervaringen bieden en nieuwe producten en diensten introduceren.
De implementatie van Configure-Price-Quote (CPQ) automatiseert en optimaliseert deze verkoopactiviteiten. Het stroomlijnt onder meer een gepersonaliseerde productcatalogus met regels voor prijsstelling en product afhankelijkheid, een begeleide configuratie-ervaring en creëert automatisch klantgerichte offertes. Dit draagt uiteindelijk bij aan efficiëntere processen in uw sales en aanverwante afdelingen.
In verschillende sectoren ontbreekt er bij een meerderheid van de contracten fundamentele onderdelen. Deze onderdelen kunnen cruciaal zijn voor het bevorderen van prestaties en het doorvoeren van kostenbesparingen. Voorbeelden zijn beperkte mogelijkheden voor het controleren van aflopende contracten en het naleven van commerciële en algemene voorwaarden.
Een implementatie van Contract Lifecycle Management (CLM) zorgt ervoor dat deze onderdelen niet meer ontbreken. Het automatiseert het managen van contracten waardoor uw organisatie efficiënter te werk gaat. Contract-creatie gaat sneller, nauwkeuriger en beter waardoor er minder werknemers uren worden ingezet. Als resultaat zullen deze verbeteringen positief bijdragen aan uw omzet.
Er is een toenemende vraag van bedrijven om traditionele commerciële modellen te digitaliseren. Dit is een gevolg van de toenemende concurrentie, shift in consumentengedrag als resultaat van Covid-19 en een zeer dynamische marktomgeving.
De Agile Commerce implementatie van PwC bewerkstelligt een digitale transformatie in slechts vier weken tijd. Agile Commerce is een technologische service en is een onderdeel van de Salesforce B2B Commerce Cloud. Het is gemakkelijk te gebruiken voor alle behoeftes die uw klanten hebben, van orderbeheer en levering tracering tot serviceverzoeken en accountbeheer.
Er vindt een verschuiving plaats op de consumptiegoederen markt. Bedrijven staan onder druk en ervaren hogere consumentenverwachtingen om snellere, slimmere en persoonlijke ervaringen te bieden.
Met de Retail Execution oplossing van PwC beschikken bedrijven in de consumptiegoederen over de digitale tools die nodig zijn om te winnen. Zichtbaarheid van programma's en realtime voorraad updates helpen de operationele efficiëntie te optimaliseren. Mobiele mogelijkheden stellen buitendienstmedewerkers in staat om productief te zijn in omgevingen zonder verbinding terwijl realtime analyses helpen bij het verfijnen van bewerkingen op basis van de nieuwste inzichten.
Bedrijven investeren een groot deel van hun inkomsten in het beheer van handelspromoties. Desondanks, wordt er nog veel geld verloren op dit gebied.
PwC biedt hiervoor een oplossing, Trade Promotion Management (TPM). De implementatie van TPM systeem verhoogt het rendement op investeringen van handelspromoties. De technologie optimaliseert de bedrijfsprocessen en voert geavanceerde analyses uit. Het systeem combineert deze effectief waardoor bedrijven beter controle te krijgen over promotiebudgetten en nauwkeurige voorspellingen op volumes van de voorraad kunnen doen.
Klanten, distributeurs en verkopers falen of slagen samen. Desondanks hebben organisaties de neiging om deze kritieke relaties niet goed te beheren. Namelijk, vaak van kwartaal tot kwartaal, waarbij ze proberen de bestaande partnerschappen te behouden of marginaal te verbeteren.
De toolkit voor Partner Relationship Management (PRM) van PwC kan bedrijven helpen om op een geheel nieuwe manier in contact te komen met hun partners. Het omvat de volledige partner levenscyclus, waaronder het aannemen van nieuwe partners, de communicatie en ondersteuning in verkoop.