Steeds meer organisaties hebben of ontwikkelen een onlinebusinessmodel. Daarbij is er steeds strengere wet- en regelgeving waar organisaties aan moeten voldoen. Tegelijkertijd staan klanten meer bloot aan veiligheidsrisico’s en zijn ondernemingen steeds vaker slachtoffer van cybercriminaliteit. Effectief ‘identity and access management’ (IAM) speelt een sleutelrol bij het beheersen van risico’s en is een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsstrategie geworden om business te bedrijven, groei te realiseren en continuïteit te borgen.
PwC biedt de beste oplossingen voor alle IAM-onderdelen van uw online onderneming. Hierbij kunt u denken aan veilige transacties, hoogwaardige en gepersonaliseerd gebruikerservaringen, veilige toegang, slimme authenticatie en kostenefficiënt toegangsbeheer.
Aan de hand van BriqBank een fictieve bank die gebaseerd is op het Lego principe laten wij u zien hoe u met digitale identiteit de interactie met uw klanten kunt verbeteren.
Playback of this video is not currently available
Eindgebruikers staan vaker bloot aan veiligheidsrisico’s en ondernemingen worden vaker het slachtoffer van ongeautoriseerde toegang. Dit is een mogelijke bedreiging voor het onlinezakendoen. Het vraagt om oplossingen die op een robuuste manier veilige toegang bieden en dit in combinatie met hoogwaardig en tegelijkertijd laagdrempelig gebruiksgemak.
Zorg voor ervaringen die veilig en persoonlijk zijn, en die zijn afgestemd op de individuele voorkeuren van klanten. Dit draagt bij aan de loyaliteit van klanten en de potentiele groei van uw inkomsten. Zo’n persoonlijke service is alleen mogelijk met identiteits-oplossingen die in ‘real time’ een 360 graden klantprofiel kunnen opleveren en die dit overal in de organisatie beschikbaar stellen.
Lees meer over het beschermen van digitale identiteit met ITDR, over de verdediging van nieuwe bedreigingen en over flexibele responsstrategieën.
Ontdek hier hoe PBAC een veerkrachtige cybersecurity-aanpak mogelijk maakt, naast de Zero Trust-strategie.
Zero Trust vergroot de veiligheid, maar wat is het nu echt en waar begin je?
Veel executives vinden het verbeteren van klantervaringen belangrijk. Maar voor ze goede identiteitsoplossingen kunnen implementeren moeten er eerst vaak lastige hindernissen worden overwonnen. Voorbeelden daarvan zijn de ‘silo’s’ in organisaties en een gebrek aan visie bij het hoger management. Het adresseren van visie, organisatie en processen kan resulteren in de juiste identiteitsoplossingen en in hoogwaardige klantervaringen.
Klanten verwachten van veilige toegang dat wat zij online delen ook werkelijk goed beschermd is. Bij consumenten gaat het om hun persoonlijke data. Bij ondernemingen gaat het om transacties en zakelijk gevoelige gegevens. Van veilig toegangsbeheer mag worden verwacht dat het voldoet aan alle wet- en regelgeving, dat het fraude voorkomt en dat het intellectueel eigendom en persoonlijke gegevens beschermt.
Organisaties, hun medewerkers, klanten en ‘prospects’ willen allemaal hetzelfde. Ze willen toegang geven of toegang krijgen tot zakelijke of particuliere data. Maar veiligheid is daarbij belangrijk. De data mogen alleen worden gezien door de persoon met de juiste privileges ongeacht het apparaat dat wordt gebruikt en op een veilige en efficiënte manier. Slimme authenticatie regelt zowel het gebruiksgemak als het gewenste veiligheidsniveau.
Voor onlineondernemingen is het van groot belang om de risico’s te beheersen die te maken hebben met de toegang tot informatie en de toegang tot zakelijke toepassingen. Dat is onder meer belangrijk voor het beschermen van intellectueel eigendom, voor fraudepreventie en voor het voldoen aan regelgeving. Het is echter steeds lastiger om dit op een kostenefficiënte manier te doen. Dit komt door de toenemende trans-organisatorische-samenwerking in bedrijfsprocessen en tal van zakelijke toepassingen die worden overgezet naar de ‘cloud’. Onze oplossingen ondersteunen efficiënt management van toegangsrisico’s, met behulp van geautomatiseerde rapportages over toegangsbeheer en de splitsing van het monitoren van taken over zakelijke toepassingen en processen heen.
De wereld verandert in een digitale wereld en online bedrijfsmodellen worden in rap tempo geïntroduceerd. Organisaties moeten sneller nieuwe producten en diensten leveren, terwijl ze steeds vaker worden blootgesteld aan veiligheidsrisico's en mogelijk slachtoffer worden van cybercriminaliteit. Daarnaast zorgt het scala aan nieuwe wet- en regelgeving voor een verhoogd compliancerisico.