{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
€767 mln
is waar onze omzet op uit is gekomen
87%
van onze mensen is er trots op bij PwC te werken
29.660
uur hebben we pro bono besteed aan maatschappelijke opdrachten
8,1
is het cijfer dat onze klanten ons geven
PwC heeft een goed jaar achter de rug. De omzet is met drie procent gegroeid en de People Engagement Index, een indicator voor de aantrekkelijkheid van PwC als werkgever, is hoog. We hebben mooie opdrachten uitgevoerd voor klanten en social enterprises en hun waardering daarvoor is hoog. Bestuursvoorzitter Peter van Mierlo van PwC focust in een terugblik op het afgelopen boekjaar vooral op het transformatieproces dat PwC doormaakt om een purposegeleide en waardengedreven organisatie te worden.
Playback of this video is not currently available
De strategische agenda van onze klanten is het uitgangspunt voor onze dienstverlening. Onze ambitie is onze klanten te helpen met het realiseren van hun strategie waarbij we rekening houden met de visie van hun stakeholders. Winstgevende groei stelt ons in staat te investeren in de kwaliteit van onze dienstverlening, in het aannemen en behouden van talentvolle mensen en in de nieuwste technologie. Om dit te realiseren, moeten we ons onderscheiden in de markt met innovatieve dienstverlening en relaties die gebaseerd zijn op vertrouwen.
Lees meerMensen zijn ons belangrijkste kapitaal. Als wij zeggen dat wij investeren, bedoelen we vaak dat we investeren in mensen, in hun competenties, talent en vaardigheden. Ons HC-beleid is gericht op het aantrekken, behouden en verder ontwikkelen van talent. We bieden onze mensen uitdagend werk, veel mogelijkheden om zichzelf te ontwikkelen. We willen een diverse organisatie zijn, waar iedereen , ongeacht achtergrond en geaardheid, samenwerkt en ideeën deelt, zich thuis, betrokken en gewaardeerd voelt en waar het prettig werken is.
Lees meerIn de maatschappij kunnen we de meeste impact realiseren door het leveren van kwalitatief hoogstaande dienstverlening die tegemoet komt aan de behoeften van een grote groep stakeholders. We vullen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid (corporate responsibility, CR) verder in door onze kennis en vaardigheden (pro bono en tijdens werktijd) te delen met maatschappelijke organisaties en social enterprises. Ons milieubeleid is erop gericht om in 2030 helemaal circulair te opereren.
Lees meerPwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en helpen bij het oplossen van belangrijke problemen. Dat is onze purpose en daarmee de toetssteen voor de dingen die we doen of willen gaan doen. In lijn met de purpose hebben we Vision 2020 gedefinieerd, onze visie voor de firma die we in de (nabije) toekomst willen zijn. We zijn ons gaan realiseren dat als we onze purpose willen waarmaken en Vision 2020 willen realiseren, we moeten transformeren naar een purpose geleide en waardengedreven organisatie. Dit transformatieproces noemen we onze Journey.
Lees meerKwaliteit gaat voor ons verder dan het voldoen aan wetten en regelgeving. Kwaliteit draait evenzeer om het tegemoet komen aan de wensen en verwachtingen van de maatschappij en om het leveren van toegevoegde waarde voor onze klanten. We hebben een uitgebreid raamwerk voor kwaliteitsbeheersings- en risicomanagementbeleid, dat ervoor zorgt dat we aan alle interne en externe regels en standaarden voldoen. We investeren in de ontwikkeling van onze mensen en werken aan een organisatie die het leveren van kwaliteit voorop stelt. Voor uitgebreide informatie over de manier waarop onze Assurance-praktijk werkt aan kwaliteit, verwijzen we naar het Transparantieverslag 2016-2017 van onze accountantsorganisatie.
Lees meer‘De wereld verwacht dat wij in staat zijn een bepaald probleem, issue of uitdaging vanuit verschillende kanten te benaderen’