Om te begrijpen hoe stakeholders naar duurzame vooruitgang kijken en welke rol zij daarbij zien voor organisaties als PwC, zijn we in gesprek. Naast een-op-eengesprekken in het kader van onze stakeholderdialoog doen we dat op verschillende manieren.
Bestuurders van PwC gaan regelmatig bij andere organisaties (bijvoorbeeld bedrijven of maatschappelijke organisaties) op werkbezoek. Daar leren we van elkaar over maatschappelijke thema’s die beide organisaties raken, zoals ons uitspreken in het publieke debat, ‘net-zero’ en organisatiecultuur. Zo halen we de blik van buiten verder naar binnen.
PwC is niet alleen in dialoog over duurzame vooruitgang met stakeholders die wij al kennen. We willen ook graag weten hoe mensen die niet of nauwelijks met ons bekend zijn – zogenoemde indirecte stakeholders – de maatschappelijke rol zien van bedrijven in het algemeen en PwC in het bijzonder. Daarom voeren we regelmatig focusgroeponderzoek uit.
Bouwen aan vertrouwen en bijdragen aan duurzame oplossingen doen we het beste samen. Met onze collega’s in binnen- en buitenland, maar ook met vele partners. Vanuit ons ‘Corporate Sustainability Office’ hebben we partnerschappen en samenwerkingsverbanden met een aantal organisaties die actief zijn op het gebied van sociaal ondernemen, ‘net-zero’ en andere duurzaamheidsgebieden. PwC heeft ook een aantal samenwerkingsverbanden op het gebied van inclusiviteit en diversiteit.
Het jaarbericht doet verslag van wat we hebben bereikt. Het Transparantieverslag geeft informatie over ons kwaliteitsbeleid.
Met een ambitieuze agenda en een fors investeringsbudget gaat een nieuw kabinet grote maatschappelijke uitdagingen aan op gebieden als energietransitie,...
PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en helpen bij het oplossen van belangrijke problemen. Dat is onze purpose en daarmee de toetssteen voor...