Identity and Access Management

Het belang van digitale identiteit

Identity and Access Management (IAM) is een beveiligings- en bedrijfsdiscipline die meerdere technologieën en processen omvat. Het geeft mensen en entiteiten met digitale identiteiten het juiste toegangsniveau tot zakelijke middelen, zodat ongeautoriseerde toegang en fraude wordt voorkomen.

Het Digital Identity-team van PwC maakt gebruik van meer dan 20 jaar ervaring op dit gebied om u te helpen bij het uitvoeren van uw IAM-programma's en het beoordelen, ontwerpen, implementeren en beheren van uw gewenste IAM-oplossingen. Op deze manier beperken we de risico's en zorgen we voor een betere bedrijfscontinuïteit, een goede compliance en een hogere productiviteit.

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van identiteits- en toegangsbeheer?

Neem contact met ons op en ontdek hoe we u kunnen helpen

Customer Identity & Access Management

Customer Identity & Access Management (CIAM) stelt organisaties in staat om alle bronnen en vormen van identiteits- en profielgegevens van klanten veilig vast te leggen en te beheren via alle kanalen en producten. Hierdoor wordt de betrokkenheid en de loyaliteit van klanten vergroot, blijft de beveiliging op peil en wordt de naleving van de privacy gewaarborgd.

Lees meer

Workforce Identity & Access Management

Workforce Identity & Access Management (WIAM) is het proces van het creëren, onderhouden en beheren van digitale identiteiten van werknemers en derden. Zo wordt er een veilige en naadloze toegang tot de juiste bronnen op het juiste moment geboden op basis van functie en verantwoordelijkheden; werknemers, partners en derden hebben veilig toegang tot bedrijfsmiddelen, terwijl de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van bedrijfsgegevens behouden blijven.

Lees meer

Privileged Access Management

n.Privileged Access Management (PAM) stelt organisaties in staat om hun infrastructuur en applicaties te beveiligen, efficiënt zaken te doen en de vertrouwelijkheid van gevoelige gegevens en kritieke infrastructuur te behouden door het beheren van speciale toegang voor specifieke mensen (systeembeheerders en anderen) en machines (systemen of applicaties) die meer rechten hebben dan de standaardgebruiker. Zo beschermt PAM organisaties tegen cyberbedreigingen door ongeautoriseerde speciale toegang tot kritieke bronnen te bewaken, te detecteren en te voorkomen.

Lees meer

Cloud Access Management

De meeste organisaties maken de overstap naar de cloud voor betere schaalbaarheid, verbeterde gegevensbeveiliging, snellere productie en lagere operationele kosten. Echter, vanwege de dynamische aard van identiteiten en accountmachtigingen in de cloud, blijkt het beheer, de controle en het beheer van de toegang van bedrijven tot kritieke gegevens vaak een lastig proces. Bovendien wordt het beheer van toegang tot identiteiten in multi-cloudomgevingen een nóg grotere uitdaging.

Lees meer

Zero Trust and Compliance in Europe: Fostering cyber resilience in the Age of NIS2 and DORA

Europa's cybersecurity-landschap staat voor uitdagingen die robuuste regelgeving zoals NIS2 en DORA noodzakelijk maken. Dit artikel pleit voor een proactieve, geïntegreerde aanpak op basis van Zero Trust-principes, waarbij continue verificatie en risicogebaseerde beveiliging worden gewaarborgd. Door deze principes over te nemen, kunnen organisaties veerkracht vergroten, voldoen aan regelgevende eisen en hun cybersecurity-strategieën toekomstbestendig maken, waarbij het vertrouwen van belanghebbenden wordt behouden in een snel veranderende digitale omgeving.

Round Table Insights: Cyber threats and the impact on society

Onlangs organiseerde PwC in samenwerking met het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) en het CyberPeace Institute een zeer interessante round table voor zowel publieke als private organisaties. Lees hier meer over de uitdagingen, de publiek-private samenwerking en de oplossingen die bijdragen aan een veilige en betrouwbare samenleving.

  • Zorg voor geweldige ervaringen aan alle klanten door gebruik te maken van de kracht van Customer IAM
    In het steeds veranderende landschap van digitale transformatie is klantervaring naar voren gekomen als een factor in de markt, vooral binnen het Identity and Access Management (IAM) domein.
    Download publicatie
  • Safeguarding Digital Identities in the Modern Era through Identity Threat Detection and Response (ITDR)
    Het aanpakken van moderne bedreigingen met proactieve defensie en veerkrachtige responsstrategieën.
    Download publicatie
  • Empowering Zero Trust with Policy-Based Access Control
    Ontdek hier hoe PBAC een veerkrachtige cyberbeveiligingsaanpak mogelijk maakt naast de Zero Trust-strategie.
    Download publicatie
  • Decoding Zero Trust
    Zero Trust verhoogt de veiligheid, maar wat is het eigenlijk en waar begin je?
    Download publicatie

Contact us

Gerald Horst

Gerald Horst

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 517 51 51

Ivo van Bennekom

Ivo van Bennekom

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 911 54 02

Volg ons