Identity and Access Management (IAM) is een beveiligings- en bedrijfsdiscipline die meerdere technologieën en processen omvat. Het geeft mensen en entiteiten met digitale identiteiten het juiste toegangsniveau tot zakelijke middelen, zodat ongeautoriseerde toegang en fraude wordt voorkomen.
Het Digital Identity-team van PwC maakt gebruik van meer dan 20 jaar ervaring op dit gebied om u te helpen bij het uitvoeren van uw IAM-programma's en het beoordelen, ontwerpen, implementeren en beheren van uw gewenste IAM-oplossingen. Op deze manier beperken we de risico's en zorgen we voor een betere bedrijfscontinuïteit, een goede compliance en een hogere productiviteit.
Customer Identity & Access Management (CIAM) stelt organisaties in staat om alle bronnen en vormen van identiteits- en profielgegevens van klanten veilig vast te leggen en te beheren via alle kanalen en producten. Hierdoor wordt de betrokkenheid en de loyaliteit van klanten vergroot, blijft de beveiliging op peil en wordt de naleving van de privacy gewaarborgd.
Lees meerWorkforce Identity & Access Management (WIAM) is het proces van het creëren, onderhouden en beheren van digitale identiteiten van werknemers en derden. Zo wordt er een veilige en naadloze toegang tot de juiste bronnen op het juiste moment geboden op basis van functie en verantwoordelijkheden; werknemers, partners en derden hebben veilig toegang tot bedrijfsmiddelen, terwijl de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van bedrijfsgegevens behouden blijven.
Lees meern.Privileged Access Management (PAM) stelt organisaties in staat om hun infrastructuur en applicaties te beveiligen, efficiënt zaken te doen en de vertrouwelijkheid van gevoelige gegevens en kritieke infrastructuur te behouden door het beheren van speciale toegang voor specifieke mensen (systeembeheerders en anderen) en machines (systemen of applicaties) die meer rechten hebben dan de standaardgebruiker. Zo beschermt PAM organisaties tegen cyberbedreigingen door ongeautoriseerde speciale toegang tot kritieke bronnen te bewaken, te detecteren en te voorkomen.
De meeste organisaties maken de overstap naar de cloud voor betere schaalbaarheid, verbeterde gegevensbeveiliging, snellere productie en lagere operationele kosten. Echter, vanwege de dynamische aard van identiteiten en accountmachtigingen in de cloud, blijkt het beheer, de controle en het beheer van de toegang van bedrijven tot kritieke gegevens vaak een lastig proces. Bovendien wordt het beheer van toegang tot identiteiten in multi-cloudomgevingen een nóg grotere uitdaging.
Lees meerIn de hedendaagse verbonden wereld zijn organisaties steeds meer afhankelijk van derde partijen in hun bedrijfsvoering. Deze partijen hebben toegang nodig tot interne systemen, wat voorheen niet het geval was. Dit whitepaper beschouwd de unieke positie van derde partijen en impact op identiteitsbeheer strategieën. Lees meer over identiteitsbeheer van derden en de samenhang met veiligheid en samenwerking in een ecosysteem.
Europa's cybersecurity-landschap staat voor uitdagingen die robuuste regelgeving zoals NIS2 en DORA noodzakelijk maken. Dit artikel pleit voor een proactieve, geïntegreerde aanpak op basis van Zero Trust-principes, waarbij continue verificatie en risicogebaseerde beveiliging worden gewaarborgd. Door deze principes over te nemen, kunnen organisaties veerkracht vergroten, voldoen aan regelgevende eisen en hun cybersecurity-strategieën toekomstbestendig maken, waarbij het vertrouwen van belanghebbenden wordt behouden in een snel veranderende digitale omgeving.
Maak werk van uw digitale transformatie en zorg ervoor dat uw organisatie een effectieve en flexibele aanpak heeft voor cyberbeveiliging en privacyrisico’s.
De koplopers van straks zijn de AI-adopters van nu. Wilt u meer weten over AI? Neem contact met ons op.
Vernieuwen zonder technologie is ondenkbaar. Wilt u meer weten over digitale transformatie? Neem contact met ons op.