Workforce Identity Access Management

Workforce Identity Access Management

Onze klanten versnellen hun digitale transformatie en integreren hun bedrijfsprocessen verder in hun partner-ecosysteem om relevant te blijven als bedrijf. In combinatie met een groeiende mobiele en externe werknemersbasis zorgt dit ervoor dat onze klanten hun digitale onderneming openstellen om samen te werken met een bredere groep werknemers,, toeleveringsketens en partners voor uitbesteding van bedrijfsprocessen. In een tijd van toenemende regelgevingsdruk in verschillende sectoren en externe bedreigingen, is het essentieel dat bedrijven verantwoorde manieren vinden om dit te realiseren.

Digitale identiteit is een van de belangrijkste facilitators voor digitale samenwerking binnen deze diverse, vluchtige en mobiele werknemersgroep. Door de implementatie van technologie stelt Workforce Identity bedrijven in staat om toegang te bieden tot hun digitale middelen op een gebruiksvriendelijke en kosteneffectieve manier die ook veilig en compliant is. 

Met effectief en veilig beheer van Workforce-identiteiten kunnen organisaties niet alleen bescherming bieden tegen potentiële cyberdreigingen, maar ook hun compliance-processen stroomlijnen. De toename van juridische en regelgevende vereisten vraagt om een proactieve houding ten opzichte van identiteitsbeheer, waarbij ervoor wordt gezorgd dat de beveiligingsmaatregelen en compliance-posities van de organisatie altijd een stap voor zijn op wetten en regelgeving.

Dit is van belang voor een brede groep belanghebbenden, van aandeelhouders tot werknemers en klanten. Door hun gegevens te beschermen en hen te behoeden voor digitale schade, staat Workforce Identity centraal in ons doel: het opbouwen van (digitale) vertrouwen in de samenleving.

Waarom is een workforce identity zo belangrijk?

  • Verbeterde gebruikerservaring en tijdige service

  • Mogelijkheid tot samenwerking

  • Vermindering van de tijd voor serviceverlening

  • Verhoogde kostenefficiëntie

  • Verminderd risico (op diefstal van intellectueel eigendom, reputatieschade, fraude, bedrijfscontinuïteit)

  • Regulatory compliance

Wat kan PwC bieden

Over de hele wereld ondersteunen we al 20 jaar onze klanten met diverse IAM- implementaties, van strategie tot uitvoering en inclusief de technologie-implementatie en de uitvoering van het beheer.

Bij PwC begrijpen we de cruciale rol van Identity and Access Management (IAM) bij het versterken van de cybersecurity van uw organisatie. Onze Identity Assess & Design-service is ontworpen om IAM te verheffen van slechts een concept naar een robuuste capaciteit die integraal wordt toegepast op uw strategie, organisatie, processen, IT-infrastructuur en personeel.

Onze aanpak begint met de ontwikkeling van een uitgebreide IAM-visie, waarbij de steun van belangrijke stakeholders binnen uw bedrijf wordt verkregen. Omdat elke organisatie unieke eisen heeft, passen we onze gestandaardiseerde methodologie aan om uw specifieke uitdagingen aan te pakken, rekening houdend met de organisatiestructuur, mensen, processen en technologie. Afhankelijk van uw uitdaging kunnen we ons bijvoorbeeld richten op een diepgaande implementatie van uw IAM-oplossing, het ontwerp van een IAM-strategie of evalueren hoe u uw IAM-portfolio kunt rationaliseren.

Samen met de stakeholders zoals operations, IT, beveiliging en de IAM-specialisten beoordelen we uw huidige IAM-capaciteit, definiëren we een 'gewenste staat' en identificeren we verbetergebieden.

Wanneer de huidige en gewenste staat zijn gedefinieerd, begeleiden we u bij het identificeren van de noodzakelijke stappen om over te gaan van uw huidige activiteiten naar een optimale IAM-staat. We zullen ons richten op het vertalen van de geïdentificeerde verbetergebieden in een praktisch implementatieplan, rekening houdend met uw bedrijfsdoelstellingen, (externe) projectafhankelijkheden en PwC-best practices en projectervaringen. Het plan kan elementen bevatten zoals IAM-governance, processen, architectuur en integraties, en verandermanagement.

Optimaliseren van onze diensten
Om onze diensten te verbeteren en te versnellen, bieden we een reeks tools aan die zijn ontworpen om uw IAM-capaciteit en oplossingen te evalueren en te verbeteren, zoals sjablonen en voorbeelden van businesscases, (geautomatiseerde) IAM-volwassenheidsbeoordeling, begeleiding bij IAM-productselectie, IAM-referentiearchitecturen, WIAM-procesblauwdrukken en marktvergelijkingen.

Workforce Identity Maturity assessment
Lees meer over hoe we u helpen uw volwassenheid te beoordelen met behulp van onze gestandaardiseerde en geautomatiseerde aanpak.

Elke interne en externe persoon die toegang nodig heeft tot de applicaties, gegevens of informatie van de organisatie, zal WIAM-processen en -technologieën gebruiken om een effectieve, gebruiksvriendelijke en veilige interactie te verkrijgen. Daarnaast zijn er ook niet-mensgerelateerde interacties, zoals applicaties of machines die toegang nodig hebben tot verschillende bronnen. Om een succesvolle Workforce IAM (WIAM) capaciteit op te bouwen, geloven we dat een holistische en uitvoerige aanpak essentieel is. Binnen onze Workforce Identity-projecten stemmen we daarom altijd af met belangrijke stakeholders van Workforce IAM, zoals Finance, Inkoop, Legal, Risk, Cybersecurity, HR en IT. We werken met een bewezen model met drie perspectieven voor de beste resultaten. We noemen dit Business eXperience and Technology (BXT). We gebruiken BXT om belangrijke, complexe problemen op te lossen door middel van een collaboratieve manier van werken. BXT zorgt voor afstemming en helpt ons om de focus te houden op de juiste oplossing voor de eindgebruikers, terwijl we risico's en kosten beheren.

 

  • Ons business-perspectief
    Onze IAM-business consultants zorgen ervoor dat de resultaten van het programma goed zijn afgestemd op de strategie van de klant en dat de verschillende stakeholders de voordelen van verandering ervaren om blijvende adoptie te waarborgen.
  • Ons eXperience-perspectief
    ​We voegen altijd context toe aan het product en de diensten die we ontwikkelen. Voor ons zijn de eindgebruikers de echte helden. Daarom proberen we hun behoeften te begrijpen en ontwerpen we voor hen. We stellen gebruikers in staat om krachtige oplossingen te beheersen door hen te betrekken bij producten die geïntegreerd, intuïtief en relevant zijn.
  • Ons technology-perspectief
    We hebben diepgaande IAM expertise op het gebied van verschillende technologieën. Dit stelt ons in staat om snel in te springen en de gewenste resultaten te leveren. Afhankelijk van uw situatie voegen we PwC's digitale versnellers toe om de levering en de kwaliteit van de algehele IAM-implementatie te versnellen en/of te verbeteren.

Wij geloven dat het op de juiste manier uitvoeren van Digitale Identiteit niet alleen gaat om het uitvoeren van een project of programma. Het gaat ook om een capaciteit op te bouwen die je voortdurend evolueert om aan te sluiten bij je veranderende zakelijke behoeften. Als onderdeel van ons aanbod van beheerde diensten voor WIAM, zijn we trots om verantwoordelijkheid te hebben genomen voor de voortdurende transformatie, operaties en ondersteuning voor veel klanten tot op heden. Dankzij onze technologie-allianties en door PwC ontwikkelde digitale middelen, nemen we het op ons om dé digitale zakelijke partner te zijn en via onze beheerde diensten streven we naar betere resultaten voor onze klanten.


Identity and Access Management (IAM) is een beveiligings- en bedrijfsdiscipline die meerdere technologieën en processen omvat. Het geeft aan dat de juiste mensen en entiteiten met digitale identiteiten het juiste toegangsniveau hebben tot zakelijke middelen, zodat ongeautoriseerde toegang en fraude wordt voorkomen.

Lees meer

Customer Identity & Access Management (CIAM) stelt organisaties in staat om alle bronnen en vormen van identiteits- en profielgegevens van klanten veilig vast te leggen en te beheren via alle kanalen en producten. Hierdoor wordt de betrokkenheid en de loyaliteit van klanten vergroot, blijft de beveiliging op peil en wordt de naleving van de privacy gewaarborgd.

Lees meer

Privileged Access Management (PAM) stelt organisaties in staat om hun infrastructuur en applicaties te beveiligen, efficiënt zaken te doen en de vertrouwelijkheid van gevoelige gegevens en kritieke infrastructuur te behouden door het beheren van speciale toegang voor specifieke mensen (systeembeheerders en anderen) en machines (systemen of applicaties) die meer rechten hebben dan de standaardgebruiker. Zo beschermt PAM organisaties tegen cyberbedreigingen door ongeautoriseerde speciale toegang tot kritieke bronnen te bewaken, te detecteren en te voorkomen.

Lees meer

De meeste organisaties maken de overstap naar de cloud voor betere schaalbaarheid, verbeterde gegevensbeveiliging, snellere productie en lagere operationele kosten. Echter, vanwege de dynamische aard van identiteiten en accountmachtigingen in de cloud, blijkt het beheer, de controle en het beheer van de toegang van bedrijven tot kritieke gegevens vaak een lastig proces. Bovendien wordt het beheer van toegang tot identiteiten in multi-cloudomgevingen een nóg grotere uitdaging.

Lees meer

Contact us

Gerald Horst

Gerald Horst

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 517 51 51

Ivo van Bennekom

Ivo van Bennekom

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 911 54 02

Volg ons