CIAM helpt uw organisatie bij de digitale transformatie

CIAM helpt uw organisatie bij de digitale transformatie

Customer Identity and Access Management (CIAM) is een essentieel onderdeel van de digitale transformatie die aanzienlijke invloed heeft op het succes van een organisatie. Moderne CIAM gaat verder dan beveiliging, toegangscontrole en compliance. De huidige oplossingen bieden geavanceerde functies die een goed beeld geven van alle interacties en transacties via verschillende kanalen die de klant gebruikt. Met de focus op de klant door middel van verschillende contactpunten met een organisatie, realiseert CIAM een echte klantgerichte aanpak.

Effectieve CIAM is een balans tussen 3 essentiële elementen: klantbeleving, beveiliging en kosten. Wanneer deze belangrijke elementen in harmonie zijn, kan een CIAM-oplossing een krachtig instrument zijn voor elke organisatie. Het lost niet alleen complexe zakelijke vraagstukken op, maar versterkt ook klantloyaliteit en creëert nieuwe omzetkansen.

Waarom is het belangrijk

  • Customer Experience
    CIAM-oplossingen bieden een naadloze en gepersonaliseerde klantbeleving door middel van functies als: single sign-on, social login en self-service accountbeheer. Dit verbetert de klanttevredenheid en loyaliteit, wat weer kan leiden tot een verhoogde betrokkenheid en omzet.
  • Security, Risk, and Compliance
    CIAM-oplossingen helpen bedrijven om klantgegevens te beschermen en te voldoen aan regelgeving zoals de GDPR en CCPA. Door functies zoals multi-factor authenticatie en op risico gebaseerde authenticatie te implementeren, kunnen bedrijven de gevoelige informatie van hun klanten beschermen en het risico op het verliezen van belangrijke data verlagen.
  • Cost, Agility, and Business Enablement
    CIAM-oplossingen kunnen bedrijven helpen kosten te verlagen door de processen rondom identiteitsbeheer te stroomlijnen en het risico op gegevensverlies te verminderen. Bovendien stellen CIAM-oplossingen bedrijven in staat om zich snel aan te passen aan veranderende klantbehoeften en markttrends, waardoor ze zich snel kunnen aanpassen en ze nieuwe kansen kunnen creëren.

Wat kan PwC bieden?

Gedurende de afgelopen 15 jaar heeft PwC met succes diverse CIAM-projecten afgerond voor klanten. In deze periode hebben we een uitgebreide verzameling aan middelen opgebouwd die bijdragen aan een robuuste en snelle implementatie. Denk hierbij aan: het CIAM capability model, de DevOps based CIAM delivery oplossing en onze unieke digitale middelen zoals The Customer Identity Game en The Identity Lab. 

PwC's aanpak voor een succesvolle CIAM-implementatie

PwC hanteert een methodologie die bestaat uit drie hoofdfasen. Deze fasen bieden de structuur voor onze CIAM-diensten. Onze diensten worden ondersteund door digitale ‘versnellers’, variërend van gestandaardiseerde frameworks tot technische middelen die CIAM-processen en de DEVOps-manier van werken automatiseren (als onderdeel van onze managed services).

Beoordelen & Ontwerpen

We onderzoeken de CIAM-drivers en bedrijfsdoelstellingen van uw organisatie om een CIAM-oplossing te ontwerpen die past bij uw doel. We beoordelen uw bestaande CIAM-setup, ontwerpen een doelsituatie en creëren een roadmap om dit te bereiken.

Bouwen & Implementeren

PwC heeft meer dan 15 jaar ervaring met CIAM-implementatie wereldwijd. We zullen de CIAM-oplossing implementeren, testen en lanceren binnen uw organisatie. Ook heeft PwC strategische partnerschappen met toonaangevende CIAM-technologieproviders, waaronder Microsoft, Ping, Okta en Transmit, om u oplossingen van topklasse te bieden.

Bedienen & Onderhouden

Met de managed service-aanbiedingen van PwC zal uw organisatie de last van CIAM IT-beheer en infrastructuuractiviteiten sterk verminderen.

In vergelijking met andere managed serviceproviders creëert ons aanbod geen technologische afhankelijkheid van PwC.

PwC biedt een Managed IAM-service die uw eigendom is, geleid door experts van PwC en gedreven wordt door processen en digitale ‘versnellers’.


We laten u graag onze praktische oplossingen zien:

CIAM-transformatie vereist samenwerking met verschillende belanghebbenden binnen uw organisatie (o.a. CMO, CDO, CISO), verschillende gebruikers en verschillende tools. We hebben 'The Customer Identity Game' ontwikkeld om al deze belanghebbenden binnen uw organisatie te betrekken bij CIAM. Daarnaast kunnen we een daadwerkelijke oplossing laten zien met onze 'Customer Identity Lab'.

De Customer Identity Game (CIAM) - The Customer Identity Game (CIAM) is een serieus spel om kennis op te bouwen, alle belanghebbenden op één lijn te brengen en uw organisatie te inspireren. In samenwerking met experts van PwC werken deelnemers uit verschillende belangengroepen met uiteenlopende achtergronden binnen een organisatie samen om te begrijpen hoe hun keuzes met betrekking tot de klantidentiteit van invloed zijn op hun strategie.

The Customer Identity Lab - Ontdek The Customer Identity Lab, een interactieve showcase van hoogwaardige CIAM-oplossingen. Het laat zien hoe toonaangevende CIAM-technologie kan worden gebruikt om eenvoudig digitale identiteiten creëren en beheren en hoe uw organisatie kan zorgen voor een effectieve, veilige en prettige digitale identiteitservaring op alle kanalen voor al uw klanten.

IAM Managed Services - De beheerdiensten van PwC, waarbij we ons inzetten voor blijvende resultaten en continue verbetering.

Identity and Access Management (IAM) is een beveiligings- en bedrijfsdiscipline die meerdere technologieën en processen omvat. Het geeft aan dat de juiste mensen en entiteiten met digitale identiteiten het juiste toegangsniveau hebben tot zakelijke middelen, zodat ongeautoriseerde toegang en fraude wordt voorkomen.

Lees meer

Workforce Identity & Access Management (WIAM) is het proces van het creëren, onderhouden en beheren van digitale identiteiten van werknemers en derden. Zo wordt er een veilige en naadloze toegang tot de juiste bronnen op het juiste moment geboden op basis van functie en verantwoordelijkheden; werknemers, partners en derden hebben veilig toegang tot bedrijfsmiddelen, terwijl de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van bedrijfsgegevens behouden blijven.

Lees meer

Privileged Access Management (PAM) stelt organisaties in staat om hun infrastructuur en applicaties te beveiligen, efficiënt zaken te doen en de vertrouwelijkheid van gevoelige gegevens en kritieke infrastructuur te behouden door het beheren van speciale toegang voor specifieke mensen (systeembeheerders en anderen) en machines (systemen of applicaties) die meer rechten hebben dan de standaardgebruiker. Zo beschermt PAM organisaties tegen cyberbedreigingen door ongeautoriseerde speciale toegang tot kritieke bronnen te bewaken, te detecteren en te voorkomen.

Lees meer

De meeste organisaties maken de overstap naar de cloud voor betere schaalbaarheid, verbeterde gegevensbeveiliging, snellere productie en lagere operationele kosten. Echter, vanwege de dynamische aard van identiteiten en accountmachtigingen in de cloud, blijkt het beheer, de controle en het beheer van de toegang van bedrijven tot kritieke gegevens vaak een lastig proces. Bovendien wordt het beheer van toegang tot identiteiten in multi-cloudomgevingen een nóg grotere uitdaging.

Lees meer

Contact us

Gerald Horst

Gerald Horst

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 517 51 51

Ivo van Bennekom

Ivo van Bennekom

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 911 54 02

Volg ons