Customer Identity and Access Management (CIAM) is een essentieel onderdeel van de digitale transformatie die aanzienlijke invloed heeft op het succes van een organisatie. Moderne CIAM gaat verder dan beveiliging, toegangscontrole en compliance. De huidige oplossingen bieden geavanceerde functies die een goed beeld geven van alle interacties en transacties via verschillende kanalen die de klant gebruikt. Met de focus op de klant door middel van verschillende contactpunten met een organisatie, realiseert CIAM een echte klantgerichte aanpak.
Effectieve CIAM is een balans tussen 3 essentiële elementen: klantbeleving, beveiliging en kosten. Wanneer deze belangrijke elementen in harmonie zijn, kan een CIAM-oplossing een krachtig instrument zijn voor elke organisatie. Het lost niet alleen complexe zakelijke vraagstukken op, maar versterkt ook klantloyaliteit en creëert nieuwe omzetkansen.
Gedurende de afgelopen 15 jaar heeft PwC met succes diverse CIAM-projecten afgerond voor klanten. In deze periode hebben we een uitgebreide verzameling aan middelen opgebouwd die bijdragen aan een robuuste en snelle implementatie. Denk hierbij aan: het CIAM capability model, de DevOps based CIAM delivery oplossing en onze unieke digitale middelen zoals The Customer Identity Game en The Identity Lab.
PwC hanteert een methodologie die bestaat uit drie hoofdfasen. Deze fasen bieden de structuur voor onze CIAM-diensten. Onze diensten worden ondersteund door digitale ‘versnellers’, variërend van gestandaardiseerde frameworks tot technische middelen die CIAM-processen en de DEVOps-manier van werken automatiseren (als onderdeel van onze managed services).
We onderzoeken de CIAM-drivers en bedrijfsdoelstellingen van uw organisatie om een CIAM-oplossing te ontwerpen die past bij uw doel. We beoordelen uw bestaande CIAM-setup, ontwerpen een doelsituatie en creëren een roadmap om dit te bereiken.
PwC heeft meer dan 15 jaar ervaring met CIAM-implementatie wereldwijd. We zullen de CIAM-oplossing implementeren, testen en lanceren binnen uw organisatie. Ook heeft PwC strategische partnerschappen met toonaangevende CIAM-technologieproviders, waaronder Microsoft, Ping, Okta en Transmit, om u oplossingen van topklasse te bieden.
Met de managed service-aanbiedingen van PwC zal uw organisatie de last van CIAM IT-beheer en infrastructuuractiviteiten sterk verminderen.
In vergelijking met andere managed serviceproviders creëert ons aanbod geen technologische afhankelijkheid van PwC.
PwC biedt een Managed IAM-service die uw eigendom is, geleid door experts van PwC en gedreven wordt door processen en digitale ‘versnellers’.
CIAM-transformatie vereist samenwerking met verschillende belanghebbenden binnen uw organisatie (o.a. CMO, CDO, CISO), verschillende gebruikers en verschillende tools. We hebben 'The Customer Identity Game' ontwikkeld om al deze belanghebbenden binnen uw organisatie te betrekken bij CIAM. Daarnaast kunnen we een daadwerkelijke oplossing laten zien met onze 'Customer Identity Lab'.
De Customer Identity Game (CIAM) - The Customer Identity Game (CIAM) is een serieus spel om kennis op te bouwen, alle belanghebbenden op één lijn te brengen en uw organisatie te inspireren. In samenwerking met experts van PwC werken deelnemers uit verschillende belangengroepen met uiteenlopende achtergronden binnen een organisatie samen om te begrijpen hoe hun keuzes met betrekking tot de klantidentiteit van invloed zijn op hun strategie.
The Customer Identity Lab - Ontdek The Customer Identity Lab, een interactieve showcase van hoogwaardige CIAM-oplossingen. Het laat zien hoe toonaangevende CIAM-technologie kan worden gebruikt om eenvoudig digitale identiteiten creëren en beheren en hoe uw organisatie kan zorgen voor een effectieve, veilige en prettige digitale identiteitservaring op alle kanalen voor al uw klanten.
IAM Managed Services - De beheerdiensten van PwC, waarbij we ons inzetten voor blijvende resultaten en continue verbetering.