Inzake maart 2019

De klant centraal

Écht klantgericht bezig zijn kan in vier stappen. Dat bewijst het verhaal met Unit4 in deze editie van Inzake. Laat u verder inspireren door Itho Daalderop, Tilburg Institute for Family Business, FOODLOGICA en trendwatcher Steven Van Belleghem. En lees over PwC's SDG Dome, Global Consumer Insights Survey en CEO Survey.

Francesca Miazzo – FOODLOGICA
Duurzaam voedseltransport
FOODLOGICA gebruikt fietsen op zonne-energie waarmee het voedsel naar lokale duurzame voedselproducenten, restaurants, cateraars en foodbox-bedrijven brengt. ‘Wij willen dat de ‘last mile’ van de voedselketen zo groen mogelijk wordt.’
Volgende
Vorige
Victor ter Beke – Unit 4
Écht klantgericht in vier stappen
Softwarebedrijf Unit4 besloot twee jaar geleden zijn productportfolio voor lokale softwareoplossingen om te bouwen naar transparante bundels die aansloten op de behoefte van specifieke klantsegmenten. ‘Het centraal stellen van de klantbehoefte heeft ervoor gezorgd dat onze afdelingen ook onderling nog beter en efficiënter samenwerken.’
Volgende
Vorige
Geert Vervaeke (UvT) en Diederik van Dommelen (PwC)
Tilburg Institute for Family Business
Tilburg University en PwC bundelen hun krachten in het Tilburg Institute for Family Business (TIFB). Doel is om de kennisontwikkeling te versterken over familiebedrijven in Nederland.
Volgende
Vorige
David Eddes – Itho Daalderop
Succesvolle digitale transformatie
‘Digitalisering stelde ons voor allerlei vragen rondom data, beveiliging en connectiviteit. Met de d.quarks-methode helpt PwC ons om overzicht te krijgen van waar we staan en welke vaardigheden er nodig zijn voor vervolgstappen in onze digitale transformatie.’
Volgende

Lees ook...

Leiderschap en nieuwe technologie cruciaal voor realisatie SDG’s

Organisaties in Nederland vinden het lastig hun bijdrage aan de sustainable development goals (SDG’s) van de Verenigde Naties concreet te maken. Commitment van de top en nieuwe technologie zijn cruciaal voor realisatie van de SDG’s.

Lees meer over de SDG's en PwC's speciale SDG-Dome

Global Consumer Insights Survey 2019

Naast de traditionele return on investment (ROI) is tegenwoordig een nieuwe klantmetriek relevant om het succes van een bedrijf te bepalen: return on experience (ROX). Dat blijkt uit de tiende editie van PwC's Global Consumer Insights Survey (GCIS) onder 21.000 online consumenten in 27 landen.

Lees meer over de Global Consumer Insights Survey 2019

PwC's 22ste CEO Survey

Nederlandse CEO’s zijn optimistisch over de economische groei, maar zij maken zich ook zorgen. Niet alleen over ontwikkelingen die hun markt raken, maar ook over de economische, politieke en sociale omgeving waarin ze opereren.

Bekijk hier de bevindingen van de CEO Survey

Contact

Eric de Bie

Eric de Bie

Hoofdredactie Inzake, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 613 60 38

Volg ons